Dunderallergi

Jag är en drabbad kvinna… inte nog med att jag är en arbetssökande, kopparormsmordbrännande pyroman, jag är allergisk också.

Jag har varit ute någon timme och försökt röja området där jag (högst ofrivilligt!) hade min lilla svedjebrand i förra veckan. (Tänk vad de slet förr i tiden för att kunna odla upp de före detta storskogarna). Någon timme ute, och så sätter det igång, näsrinnandet, klinysandet, ögonsvidkliandet och jag vet att det är dax… Björkpollen!

Min snälle TB åkte till apoteket igår och lyckades få köpa medicin. Personalen på apoteket hade åsikter om min inköpslista… den personalen ansåg inte att jag skulle få det jag ville ha nämligen piller, nässpray OCH ögondroppar. Personen ansåg att det räckte med en av varorna ”på prov” för att se om det blev bättre. Tack och lov gav sig min man inte och kom triumferande hem med hela bytet…

Jag har tyvärr varit björkpollenallergiker i nästan 40 år och en normal vår  använder jag bara piller, men detta… Jag började med ett piller om dagen redan för flera veckor sen (jag skrev ju att jag är en erfaren vårallergiker ;o) och vet minsann att det är bäst att börja i tid. När jag så blev sådär urdålig bara av lite sotkrafsande då vet jag att resten av arsenalen behövs!

Så, nu är det bara att klia, nysa och lida (lida pyttelite, jag vet att jag har det bra i jämförelse med en massa andra människors Lidande, allt är relativt) och njuta av solen och allt det gröna, där jag sitter innanför husets fönster.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dunderallergi

  1. Karin skriver:

    Fy, din stackare!Jag måste säga att jag tycker du är väldigt hård mot dig själv, ang. din lilla eldningsincident förra veckan.Det var ju en olycka, försök vara lite snällare mot dig själv!Ha det gott!Kram

Kommentera

