Jag som hjärtpickande konstnär

Just nu känner jag mig lite ”tycka synd om” (IGEN…) eftersom jag varit ute i 20 minuter och hackat på en bränd gran (som ska sågas ned) och inte blivit allergisk (som jag trodde att jag skulle bli) utan… jag har fått hjärtklappning.

Jag har högt blodtryck (oförklarligt) och äter betablockare (som får hjärtat att gå långsamt) MEN idag av alla dagar hade jag glömt min medicin innan jag gick ut och brötte på min gran.

Suck, är det inte det ena så är det det andra. Men som jag brukar säga,
Det ska kännas att man lever!

Nåväl, jag har för att lugna ned hjärtpickandet gjort virtuell gympa och skuttat runt bland alla bloggar . Några skrattar man hejdlöst när man läser (tex Rosetta Stone!) och flera har vackert innehåll med fina foton och annat som illustrerar bloggarens (blurk vilket fult ord, vad ka vi annars heta?) vardag.

Så, jag känner mig konstnärlig idag och vill bidra med ett av mina egna alster, se och le!

”Jägaren”

När jag målade honom (tusch och akvarell) kände jag mig stenåldrig och primitiv. Jag ville få fram känslan av grottmålningar / målning på sten så jag använde inte pensel utan en gammal bit tvättsvamp.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag som hjärtpickande konstnär

  1. Dandelion skriver:

    Kan bara säja JÄTTE FIN….imponerad,har du fler att visa ? Vore jätte kul att få se.

  2. Karin skriver:

    Du har verkligen lyckats bra med att fånga ”gråttmålningskänslan” tycker jag.

Kommentera

