Sammanträffande utan like

Vår äldste son Magnus och hans fru Christina har köpt en bil. Efter månader av letande, kollande av annonser, läsande av biltester mm mm har de bestämt sig för och köpt en

… Renault Clio, sportutrustad, silvergrå, 2 år gammal som gått 3000 mil.

Och så ringer min älsklingsmamma, 68 år ung och kvittrar. Hon har precis köpt en bil! En Renault Clio, sportutrustad, 2 år gammal som gått 3000 mil!!

Jag tappade hakan, ett sånt sammanträffande! Det absolut enda som skiljde var att mammas är röd och kostade 5000 kronor mer. Då sonen är kunnig och prutglad och mamma är mindre kunnig (om bilar) och inte vill pruta förvånar det mig inte…

Jag hoppas att de bägge två får en bra bil. ;o)

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sammanträffande utan like

  1. kyrksyster skriver:

    Ja, det må man säga… nästa gång får du skicka med sonen när mor din ska köpa bil!

Kommentera

