Mer 70-tals musik

Annica skrev förslag på fler grupper vars musik vi som var tonåringar på 70-talet gillar. Jag tänker kommentera hennes förslag.

Here it goes…

Gilbert O’Sullivan, Här tänker jag tydligen bara på Simon and Garfunkel…

Simon and Garfunkel, Ja hjälp, deras ”Bridge over troubled waters” var en pärla, jag grät (läs fick tårar i ögonen) varje gång jag sjöng med i den, och jag sjöng med rösten på högsta volym, väldigt känslosamt…
Host!

Cat Stevens, Nja, han var min storasyster Annikas favorit. Naturligtvis tyckte jag om en del av hans sånger men inte så att jag köpte några skivor.

Leo Sayer, Samma sak här som med Cat Stevens…

10cc, Jäpp, deras ”Do the Wall Street shuffle” var en goding 1974!

David Bowie, ”Rock and Roll Suicide” på albumet Ziggy Stardust med inledningsorden ”Time takes a cigarette, puts it in your mouthvar stark! Hela den skivan och flera andra av DB kan jag utantill. DB måste vara en av de artister som påverkade mig starkast under min uppväxt. Han bara måste få en egen plats i ”min lista till höger”!

Fortsättning följer efter att jag fått dit honom, måste göra det NU!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Mer 70-tals musik

  1. Jag börjar respektera dig mer och mer! Mycket fin musiksmak har du!

  2. Annica skriver:

    Gilbert O. har du nog blandat ihop med Simon & Garfunkel.;-)Gilberts största hit var nog ”Alone again naturally”

  3. Katrin skriver:

    Jag KRÄKS! Du har så rätt Annica, jag tänkte på Simon and Garfunkel! Undrans varför? Kan det vara för att Gilbert O inte direkt gör sig påmind? När jag läste ditt förslag tänkte jag direkt på S&G;o))) Här ska ändras!

  4. Annica skriver:

    Hehe! Den frukosten vill man ju ha! Lyckost 😉

Kommentera

