Thin Lizzy

Thin Lizzy! Självklart! De två gitarrspelarna Scott Gorham och Brian Robertson spelade gitarrsolona i stämmor, Underbart!

    Deras första ”stora hit” som kom 1976 ”The Boys are back in town” var i och för sig inte någon av mina superbästisar men helt ok. Tyvärr dog Phil Lynott redan 1986, bara 37 år gammal. Men deras musik lever!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Thin Lizzy

  1. maria skriver:

    Min bror är ett stort fan till Lizzy. För 5 (?) år sedan så besökte han Irland och Phils mamma och fick sig en guidad tur där i hans barndomshem 🙂 Hon visade bilder etc av Phil från när han var liten 🙂 Sedan var de en hyllningskonsert till Phils minne som min brorsa var på. Thin Lizzy och några andra band var de som spelade.Def Leppard om jag inte minns fel var ett av banden.. En upplevelse! Lizzy är grymma!! Härligt sound 🙂

  2. Parris skriver:

    Jo jag har också varit hemma hos Philomena Lynnot. En makalös kvinna som varit med om en del. Sörjer på ett fantastiskt sätt sin son. Inte bitter men ändå lite förbannad på Phil och hans livvstil som blev hans död. Rockmyten fulländad.Musiken… Ja vi har väl alla våra favoriter men Bad Reputation slår väl det mesta…Vill dit igen. Ska nog det en dag då pengarna räcker till.

Kommentera

