Electric Light Orchestra

ELO har föreslagits av Annica att vara med på min lista med 70-tals musik. Jo, jag har flera skivor med dem (tror jag, LP-samlingen lever ett otroligt slumrande liv och alla hundratals vinylskivor har legat ospelade i ca 10-15 år…).

    ELO är dock lite för ”snälla” för min smak men nog platsar de på listan, vid massor av tillfällen vill man ju lyssna på melodisk pop/rock/musikal musik… Det som är speciellt med ELO är naturligtvis att man inte behöver lyssna så många sekunder på en låt av dem förrän man vet att det är ELO som spelar, det är ett tecken på att de har ett unikt sound.

    Ett unikt sound är väl det som utmärker alla supergrupper?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Electric Light Orchestra

  1. Annica skriver:

    Hej Katrin!Bättre idag? Hoppas det!Vi har sålt allt och flyttat för gott!När barnen Flytt boet kände vi att 8 rum o kök var förstortt för oss. Så iväg med hus, bilar, motorcyklar, husbil, racerbåt etc. Betalade bort alla skulder och betalade båten. Så nu är vi på scratch. Har bott här i 13 månader nu! Funkar perfekt.

  2. Katrin skriver:

    Wow, jag är imponerad! Hur går det mitt i vintern? Ligger båten uppe på land eller klarar ni vinterisar/stormar?

  3. Lasse skriver:

    Hej Katrin, svarar i Rubinums ställe!Vi ligger i året om, i år har isen tag lite på bottenfärgen då vi ligger i strömmande vatten…Annars fungerar det perfekt, vi har både el och dieselkamin ombord så fryser gör vi inte, snarare ”tvärt om”. *L*Toalett, dusch, bastu och tvätt + vatten finns 5 meter från båten, så det är inte heller några problem.Nu håller vi på att byta mast, sen blir det segling och båtliv för hela slanten!*Hare Gôtt*/Lasse

  4. Katrin skriver:

    Ett ännu större WOW!Så härligt ni har ordnat det, fantastiskt roligt!Ni sätter ju också ut härliga bilder som visar ert fina liv.Tack för det! /Katrin

Kommentera

