Ingen dödsrädsla

Som sjukvårdsbiträde under 80-talet på natten på akutavdelningar på Umeå lasarett fick jag vara med om många dödsfall.

Jag kan ärligt säga att jag inte är rädd för döden nu jämfört med innan jag började det jobbet.

Döden ÄR en helt naturlig del av vårt liv, för vi vet ju alla att vi ska dö. Därför behöver jag inte oroa mig alls utan bara leva livet.

Jag kommer inte ihåg vem som skrev detta men jag har tagit till mig det fullständigt.
     Där jag är, är inte döden.
     Där döden är är inte jag.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ingen dödsrädsla

  1. Gujje skriver:

    Måste säga att visst är jag rädd för döden.Vill inte lämna alla nära och kära,allra helst våran son och min man.Min man blev sjuk för ca 2år sedan och då insåg jag hur fort det kan gå,men han hade tur.Det var inte hans tid.Gujje

  2. Elin Karlsson skriver:

    en del av det är sanning , men tex om du skulle dö idag skulle du inte då tänka på dina barn din man hur de skulle reagera & hur svårt det skulle bli för dem !

  3. Mmmm så sant, jag har oxå kommit fram till samma sak.Här:http://blogg.aftonbla…Visst är det skönt.kram påre.

  4. Katrin skriver:

    Till Elin KarlssonDu skriver…En del av det är sanning , men tex om du skulle dö idag skulle du inte då tänka på dina barn din man hur de skulle reagera & hur svårt det skulle bli för dem !Det är svårt för mig att kommunicera via kommentarer… Jag menade med mitt inlägg att jag inte SJÄLV är rädd för att dö. Jag har förlikat mig med tanken och accepterar helt ut att mitt liv är skört och kan när som helst ta slut. Därför är min filosofi att jag i glädje tackar för mitt liv varje dag. Att jag känner förundran inför livet och njuter fullt ut av att jag just nu lever. Jag och du vet ju hur otroligt snabbt allt kan förändras. Att jag sen tänker på vilken otrolig sorg det skulle vara att själv mista något av mina barn eller min man eller andra nära och kära är lite annorlunda. För min egen del är jag inte rädd för döden, jag lever ju nu, men att mista en kär… Det är svårt. Jag har mist nära och deras minne lever ständigt kvar. Jag gläds åt att ha fått känna dem under en del av deras liv och åt alla roliga och fina minnen jag har av dem. Jag är tacksam för att jag fått känna dem och känner sorg för att deras liv här på jorden är slut. Men, störst av allt är dock glädjen. Jag är säker på att du hela tiden kommer att ha fina minnen av din bror som du kan glädjas åt och vara tacksam för, även mitt i sorgen.

  5. Lungor minne,Goodmorning, i Stockholm säger killarna lungor om bröst.(eller gjorde jag e en dinosaur)Killars point of wiew.Ha en bra dag!:0)

Kommentera

