Nu är jag ledsen

Jag mår lite si och så för tillfället eftersom jag är ledsen. Vår son som blev pappa för 2 månader sen precis meddelat att han ska flytta ifrån sin sambo och barn. Jag är helt frågande och känner mig ordentligt nere. Kanske för att jag tycker att det kommit för snabbt (de har bara bott ihop sen i februari) och att han borde försöka mycket mer. Han har dock bestämt sig säger han. SKIT!
Vad sjutton gör man?
Jag är själv skilsmässobarn och har många ledsamma minnen från när mamma och pappa skilde sig. Jag var 13 år och ända sen dess har inte mamma och pappa träffats. Aldrig varit på bröllop, dop, student, konfirmation osv osv tillsammans. Det är alltid min pappa som uteblivit och jag har alltid tyckt att det har varit SKIT!
Jag och min man har firat 25-årig bröllopsdag och vi VET att ett samboförhållande går upp och ned och är fullt av både kompromisser och svårigheter. Tillsammans brukar de flesta i alla fall övervinnas och vi två har ett långt och lyckligt förhållande tillsammans trots eller tack vare alla svårigheter. Att då sonen ”ger upp” efter några månader OCH att han har en litet barn som nu får …
Nej, jag blir för ledsen!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nu är jag ledsen

  1. Anonym skriver:

    Ja det är inte lätt.Jag har aldrig lyckats med mina förhållande har 2 barn med 2 olika pappor(tyvärr)var inte så man ville ha det.Man hoppas ju att sina barn går en bättre väg.Ja som tröst vet jag inte vad jag ska säga.Men kan dom inte leva ihopp så är det ju inte roligt för barnet heller.Hoppas båda bara sätter barnet i första hand och kan va vänner.du ska se det ordnar sig nog till det bästa.

  2. Kriss skriver:

    Oj då… Det var inte alls kul, och det vore ju konstigt om du inte vore ledsen… (((cyber-kram)))Men fastna inte i känslan, för du kan ju inte veta vad som händer sen. ALLT kan ju hända. De kanske blir ihop snart igen av vilja och inte för att de bör. Men om inte, så behöver ju inte det heller vara dåligt. Nu är det ju så vanligt med skilsmässor och delad vårdnad, så de kommer säkert att finnas för varandra ändå.

  3. Rosetta Stone skriver:

    Det var tråkigt att höra Katrin men vilket fint barnbarn ni har fått! Vi håller tummarna för din son att det ska ordna sig på bästa möjliga sätt hur han nu än bestämmer sig att göra.

Kommentera

