Nu är det bara att vänta på pengarna…

Formas hemsida står det nu…

Det är alltid lika roligt varje år när alla ansökningar har kommit in och beredningsarbetet tar ny fart. I år har vi arbetat intensivt med att underlätta sökproceduren för forskarna och vi hoppas att forskarna har märkt detta, säger Lisa Sennerby Forsse, Formas huvudsekreterare. Det kom in ungefär 1300 ansökningar vilket är cirka 200-300 färre än förra året. En orsak kan vara att vi har haft flera separata utlysningar under året och att många forskare sökt anslag ur dessa.

För övrigt inkom det 39 ansökningar om medel till informationsprojekt, 82 till den särskilda klimatutlysningen, 71 till post doc-utlysningen samt 75 till den ämnesövergripande utlysningen, samt 1014 till den stora utlysningen, totalt nästan 1300 ansökningar.

Arbetet med att bedöma ansökningarna pågår i beredningsgrupperna under hösten och den 16 november beslutar Formas styrelse om vilka forskare och projekt som får bidrag.

Så, jag är en av nästan 1300 som nu går i spänd förväntan… -Ska det bli jag som får min ansökan om forskningspengar godkänd? Det gäller ju min hetaste önskan -att få forskningen godkänd och betald i fyra år framåt. Att gå och vänta nu till den 16 November är inte, varken roligt eller bra.

Men, vad gör man när man så väldigt gärna vill fortsätta med viktig forskning? Det kanske finns någon riktigt rik bloggare ”out there” som vill ge pengar till min forskning om miljögifter i Östersjön?

Det är i så fall bara att ta kontakt via min mailadress! ;o)


Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nu är det bara att vänta på pengarna…

  1. Peter Eklund skriver:

    Hoppas verkligen du får diná forsknings-slantar.Östersjön ska vi vara rädda om.-Jo woka är kul,vi wokar allt vi kommer över, grönsaker, potatis, massor av kött, kyckling mm.Lycka till önskar Peter

  2. Katrin skriver:

    Tack Peter!Så gott det låter, jag älskar att woka och gör det så ofta jag kan.Ha det gott!Katrin

  3. Gujje skriver:

    Hoppas att du får dina pengar så att du kan forska.Gujje

  4. Lorelai skriver:

    Håller tummarna för dig!

Kommentera

