Middag med HELA min lilla familj

I dag var hela vår lilla familj samlad och åt middag hemma hos oss. Lillsonen (18 år) med x-sambo och deras lilla tjej (2 månader), raradottern (23 år) som kom ned idag från Umeå där hon läser och så storsonen (25 år) med sin goa fru. Min mamma är ju här, hon kom för flera dagar sen. Min man kom hem lagom till maten, han hade kört och hämtat raradottern i Umeå och de kom i god tid hungriga som  tusan för de hade inte ätit på hela dagen.
Så, alla i familjen är inräknade och jag kunde pusta ut.
Annars när vi bjuder på middag är det alltid någon som saknas och jag är som en fårhund som känner på sig att ett får saknas… Jag vet undermedvetet att någon fattas om vi har middag utan något av barnen. Trots att jag vet var de är håller jag på med någon konstig ”inräkning” som aldrig stämmer och det leder till ökad nervositet. Men, idag när alla  var här var jag lugn! Pppuuusssttt, jag slappnade av som en ballong som plötsligt tappar all luft. Barnen satt i soffgruppen, lekte med babyn och pratade vitt och brett om allt som hänt sen de sist träffades. Nu är allt bra tänkte jag.

Ha det så gott nu i pingst och bli inte alltför hänryckta!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Middag med HELA min lilla familj

  1. Gujje skriver:

    Vad kul att samlas hela familjen.Jo vi har lediga dagar,är ledig nu på tisdag,helgdag vi kör inte på röda dagar.Vi har 8 veckors chema så vi har 2 lediga dagar,vi jobbar bara var 8 helg planerad men visst man får jobba över tid om man vill,chefen tycker bara att det är bra.Gujje

  2. Madonnan skriver:

    Vad hörligt det låter! Antar att man vänjer sig när barnen flyttar hemifrån, men har svårt att tänka mig hur det blir – hu!

  3. Annica skriver:

    Va mysigt ni har haft det. Jag vet hur det är när inte alla är med, men ibland är det svårt att tajma 4 barn med sambos.

  4. Annica skriver:

    Så dumt! Vi har ju 6 vuxna barn, Lasses 2 också. Så egoistisk jag kände mig nu.Han har helt underbara pojkar, de och mina är i samma ålder och fann varandra direkt!

  5. madde skriver:

    hej! nää det är inte min fast det är samma model (puch maxi) denna är stailad 😛

  6. Karolina skriver:

    Det låter en aning som om du varit vallhund i ett tidigare liv, när du försöker samla ihop dem i en flock.

Kommentera

