Baileys

Mmmmm, jag har avslutat dagens middag med två glas Baileys. Smaken är fortfarande kvar i munnen och det ÄR en himmelskt god dryck. Kanske mest för kvinor? Jag skulle inte njuta lika mycket av en Whiskey eller Cognac!

Middagen?
Jo min man lagade anka,  grädd-konjak-murkelsås och två sorters salad, en med tomat, lök och fetaost, en med 3 olika sorters saladsblad, ruccola, nåt rött och ett litet grönt. Jag är gift med en riktig superkock. Alltid god, nyttig, färgrik, omväxlande…. Sen att han alltid snabbt som ögat har allt undanplockat och diskmaskinen på medan jag fortfarande sitter i djup förnöjsamhet och smuttar på min Baileys är ju ett extra plus!
;o)
 

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Baileys

  1. Annica skriver:

    Men oj vilken middag!Jag är whiskynjutare mer än baileys. Gillar inte söta saker, inte ens chips och sånt!Sippar på ett glas vitt vin, smärtan i bröstet lindras, hostar knappt. Hehe…

  2. Madonnan skriver:

    Mmm, va gott det lät! Älskar allt som är sött, Baileys bl a 🙂

  3. Annica skriver:

    Lasse jobbar i en familjefirma här på bryggan. Men gud tänk om man fick se damen live på en fika på båten i sommar?Det var ett tag sedan du!

  4. Himmelskt gott låter det som!kram till kocken:0)

  5. Annica skriver:

    Vi ligger på Ringön nästan under foten av götaälvbron på hisingssidan. Snett emot barken Viking

  6. Gujje skriver:

    Men vilken härlig middag det lät gott.Och du har en flitig man.Gujje

  7. Kriss skriver:

    Whiskey?? Nä huh det smakar TVÅL! (Haha killar blir alltid så arga när jag säger så och undrar VAD jag har druckit, men jag TYCKER ju det!)Baileys är gott, fast lite för sött tycker jag.

  8. husse skriver:

    Katrin! Gillar du Baileys då skall du testa att baka en sockerkaka med baileys i, det finns ett recept där man skall ha i 1dl mjölk i smeten, testa att byta ut det mot baileys och jag lovar dig en smakupplevelse, jag brukar ta 1dl färsk citronsaft och sen citronglasyr uppe på kakan….Mmmmmm vad syrlig och frisk den blir…receptet finns i Icas 7 sorters kakor eller vad nu den heter ( en röd bok)…lycka till.

  9. husse skriver:

    Baileys kaka! Ugnstemp 175C ,varmluft 175C50-75gr margarin eller smör2 ägg2dl socker3dl vetemjöl2 tsk bakpulver2 tsk vaniljsocker2 matsk kakao1 dl BaileysSmörj och bröa en avlång form eller en rund hålform, ca 1 1/2liter.smält matfettet och låt det svalna.Vispa ägg & socker poröst. Blanda mjöl,bakpulver,vaniljsocker & kakao. Rör ner blandningen i äggsmeten.Tillsätt matfettet & vätskan(Baileys). Rör om tills smeten är jämn & slät, häll i formen.Grädda kakan i nedre delen av ugnen Ca.40-50min.Lycka till

Kommentera

