Hejdå mamma

Nu har min mamma varit här i en knapp vecka. Tiden flyger fram, vad har vi gjort? Trädgården ser nyrensad, nyklippt och nygödslad ut. Den gamla dammsugaren brann upp (kortslutning) och mamma har köpt oss en ny. Och så har potatisen kommit i jorden och alla tvätthögar blivit insorterade i våra garderober.
 
Eftersom både jag och min käre man är ”akademiker och forskare” lägger vi en hiskelig tid av vårt liv åt att forska, skriva artiklar, läsa andras artiklar, analysera data mm och hemmet får komma i sjuttifemte hand…


MEN efter mammas besök har vi ett fint hem att njuta av ett tag.

Tack min rara, snälla mamma för att du finns och ägnar tid åt kaoset i vårt hem!
Nu ska jag köra mamma till flygbussen! BRÅTTOM!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hejdå mamma

  1. Whiter Shade skriver:

    Mammor är bra att ha! Om än lite smått enerverande ibland, men det får man ta!

  2. Katrin skriver:

    Ja det KAN bli mycket tjat om att jag ska ta hand om min hälsa, att jag ska gå till läkare och kolla än det ena än det andra, men som sagt, det får jag ta. Alternativet, att inte ha min mama kvar tål inte att tänkas på.

  3. Madonnan skriver:

    Vad härligt att ha en mamma som kommer och tar hand om en. Hon verkar vara en pärla 🙂

  4. Kriss skriver:

    Jaaa, vilken härlig mamma! :-))

Kommentera

