Tisdagmorgon, ångestfull

Jag vaknade med svetten lackade och magen gurglade. Vad är det nu då? Ångest!

Inget jobb. Ingen vill betala för min forskning. Jag VET hur viktigt det jag forskar om är.  (Jag forskar om miljögifter i Östersjöns djur och varför en del gifter ökar i koncentration högre upp i näringskedjan medan andra gifter inte ökar).

Vem ska jag påverka?

Vem kan betala för forskningen?

Hur ska jag gå tillväga med att övertyga finansiärer om min forsknings nytta?

Tankarna flyger och far och hjärtat och magen följer med.


Andas, här och nu (som jag läste i en fin blogg här på AB).

Andas!
Här och NU!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tisdagmorgon, ångestfull

  1. Kriss skriver:

    Oj… Och du som är så engagerad! Hoppas verkligen att det kommer att ordna sig till slut!

  2. Åh, jag såg ditt nödrop hos Kriss.E d så illa, att självkänslan dalar?Då fattar jag mkt väl hur illa du mår.Skittrött nu, mailar imorgon om ”guldbuskar”(kantareller),suss gott om du kan.kram

  3. Katrin skriver:

    Jag får ont i själen av dig Ronny. HUR kom du fram till att jag är arbetslös pga prestige?

Kommentera

