Massaker av den goda smaken. Eller, Färgsättarnas galna skrå

Q som i Qfisk skrev ett inlägg om hur hennes tidigare så fina blå fjällanläggning nu målats i kolsvart och fått militärgröna dörrar.  Hon kallar det massaker (läs hennes inlägg här).

Det är FÖR underligt vad ”modet” kan få vissa färgsättare till.
Klassiska färgkombinationer på hus som varar längre än smakväxllingarnas korta cykler efterlyser jag. Den nya ”musikens hus” i Uppsala ska ha svarta gummimattor och lackröda plastväggar.
GUD va tjusigt!
Det kommer VERKLIGEN städarna att gilla, svart gummi.

Har inte färgsättare någon gång drömt om att få skapa något VACKERT?
Otroligt knepigt! (jag kan inte smälta valet av svart gummi…). (Och lackröda plastväggar?).
Jag var till operan i  Riga (i Lettland) härom året. Operahuset var nymålad in- och utvändigt. I cremevitt, beige, sand, pastell och några accenter i oliv och ockra.
Otroligt vackert!
Art Noveau och Norden i kombination. Det kallar jag hållbar och vacker stil!

Fram för klassiska teman och bort med modenyckerna!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Massaker av den goda smaken. Eller, Färgsättarnas galna skrå

  1. Camilla skriver:

    var i riga förra sommaren och operahuset var lika vackert då som du beskriver det….(en stad som förövrigt hade massa vackra smakfulla byggnader att stoltsera med).Vad gäller musikens hus i Uppsala hoppas jag slippa se eländet..låter inte vidare vackert…gummi???

  2. EnQ skriver:

    svart gummi? *läser vidare*Tack för ditt inlägg och kramen, Katrin. HälsnEnQ

  3. Madonnan skriver:

    Riga låter intressant.Svar på feltolkning av slarvigt skrivet inlägg finns på samma ställe som avslöjandet :)God natt, nu ska jag stänga av även denna dator som stod och drog ström…

  4. Madonnan skriver:

    Hej du, nu var det inte jag o syster som var födda då utan två i min familj, dotter o make alltså…Men ändå! Vi är iaf nästan lika unga!

  5. Katrin skriver:

    Camilla: Ja Riga var verkligen en positiv upplevelse. Se mitt nästa inlägg. EnQ: Här får du en till! KRAM!Madonnan: Ha, ha, jaså det var på det viset… Nåväl, vi är i alla fall nästan lika unga det förstod jag.

Kommentera

