Ny rapport från Grekland!

Snt igår kväll kom SMS från raradottern i Grekland.
Hon och två tjejvänner åkte flyg ned till Aten i förrgår. Då på kvällen när de kommit fram kom det första meddelandet,
Är på båten till Naxos, havet djupblått, vädret linnevarmt, allt OK
Det nya meddelandet löd…
Allt OK Hotell 40e per natt för alla AC och pool, nära stranden. Solat hela dagen, solskyddsfaktor 25. Puss A

Och jag kunde le igen, hur mycket kan man inte klämma in i ett SMS?
De bor relativt billigt, drygt en hundring per dygn (40 euro är väl knappt 400 kr?). De har luftkonditonering och eftersom hon nämner det måste den behövas, där är nog varmt. Hotellet är av såpass hög standard att de har pool men de kan också bada i havet. Hon har lärt sig nåt den rara ungen och använder solskyddsfaktor 25. Oj!

Raradottern och storasonen har bägge fått min Engelska hy.
De blir rosa som grisar, mer o mer rosa och tillslut, när sommaren är slut, en ljust gulbrun solbränna som snabbt bleknar. Lillsonen däremot behöver bara titta på solen så är han pepparkaksbrun. Hans avlidne farfar var exakt likadan, ingen annan i släkten så var den genen kom ifrån kan man ju nästan räkna ut…

Hur snabbt bruna blir ni andra?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ny rapport från Grekland!

  1. Whiter Shade skriver:

    Ständigt blek! Fast jag solar inte heller… *s* Bryr mig inte. Det är tråkigt.Det tar tid för mig att få färg, men jag blir inte så röd heller. Och visst är det härligt att man kan meddela så mycket på några få ord? Sms är underbara!

  2. Tattarskinn säger väl allt!Ärvt från morsans släkt.

  3. Azkungen skriver:

    Hej, igår vandrade vi inte men gänget träffades och käkade, tjötade och drack lite vin vi kopplade av och hade bara trevligt. Jag blir lite rosa i början när jag solar sedan övergår det till nåt brunrött =)fast jag ligger inte ute och pressar längre det var ett par år sedan sist.Härliga teknink! Sms är ett grymt bra sätt att ha kontakt.

  4. Madonnan skriver:

    Härligt att höra ifrån henne antar jag!Brun blir jag, men inte mörkbrun precis, utan mittemellanbrun och det går rätt fort om jag solar, vilket jag njuter av ibland, trots att det inte är så nyttigt kanske…Hoppas du har en bra kväll. kram 🙂

Kommentera

