Jag som storkonsument av HiFi

Tack för alla förslag på hur jag ska roa mig ikväll!
Zaragon, jag har Problem. Jag har inte en fungerande CD i huset.
Så här är det.
Jag har alltid fått grejer av min man i födelsedagspresent… kameror (jag älskar att fota), telefoner, kaffebryggare (han älskar kaffe), hårklippningsapparater (till att klippa hans hår, mycket lättare för mig än med sax) mm. You’ll get the picture?

Nu skulle jag köpa en grej till honom!

Så, jag tog mig till vår stads HiFi klubb (2 minuter efter stängningsdax smet jag in). -Jag vill ha en förstärkare, säger jag käckt. Till en sound-surround anläggning. Den ska massor av ingångar till TV, grammofonspelare (vinyl), CD-spelare, VHS, DVD, you name it. Och massor av Watt och Ohm och allt annat som kan anses vara viktigt.
Jahapp, säger den snälle killen då ska du ha en Nad T 742.
-Jag tar den säger jag bums! Langar fram kreditkortet och baxnar när jag ser det inknappade priset… (Jag hade missat att fråga om den detaljen). Nåväl, vad är väl ett slott…
Så jag slår in härligheten och ger det till min älskling i present. Han går sen raskt iväg till samma  HiFi klubb (sickna kunder vi är) och köper en dubbelt så dyr högtalaranläggning med MÅNGA högtalare inklusive en bass booster (eller vad den där bastuban heter?)…

Sen kommer problemen… Vi har till dags datum ett fantastisk TV ljud och  fabulöst ljud till DVD-filmer. Det är allt… Skivspelaren behövde en ”för förstärkare” som nu är inköpt men ej inpluggad OCH VI HAR INTE KOPPLAT IN VÅR CD-spelare eller nya VHS-spelare än!

Slutsats, hur ska jag spela CDn med Satrianis ”Flying in a blue dream” som Zaragon föreslog (excellent förslag!) utan CD-spelare?
Idel ädla i-lands problem…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag som storkonsument av HiFi

  1. Zaragon skriver:

    *Skratt*… skyffla in den i datorn då?Din CD alltså – och lyssna genom datorn?=)

  2. Madonnan skriver:

    Sjung högt för dej själv i stället, då blir man gladare på kuppen! :)Försök att känna att du har tid att rå om dej själv, kanske åka på ansiktsbehandling, massage el dyl (om mannen ska vara borta längre än ikväll alltså!) 🙂

Kommentera

