Att det ska vara så SVÅRT med separation

Jag har ju tidigare skrivit om vår lillson (18 år) och hur han blev pappa för snart 3 månader sen, till Ella (se favoritfoton här).
Jag har också skrivit om hur han och hans sambo flyttat isär. Nu har Ella kommit hit sen 1.5 timme tillbaka och lillsonen kom just hem.

Lillsonen la sig genast bredvid och gosade. Ella vaknade och låg sen med sin pappa och jollrade och var jätteglad och nöjd i nästan en timme. Lillsonen såg salig ut där han borrade in sitt ansikte i Ellas mage, frustade och log. Han låg och njöt av Ella till det var dags att mata henne. Då satt han sig upp, tog Ella i famnen och gav henne vant en flaska mjölk, Ella tindrade med ögonen och sög förnöjt. Lillsonen satt och såg intensivt in i Ellas ögon och jag stod bredvid och såg på, så rart!

Alltför snabbt kom Ellas mamma hit för att hämta hem henne.
Jag har sympati för henne och lider med henne och förstår henne. Lilla mamman tog sin dotter och blev snabbt skjutsad hem av min snälle man utan att prata med vår lillson.

Jag såg på lillsonen när han kom ut från badrummet där han låst in sig en längre stund att han var jätteledsen över att tiden med Ella varit så kort. Och nu ska Ella och hennes mamma hem till Ellas mormor o morfar och stanna där några veckor. Lillsonen får inte se sin dotter på ännu ett långt tag.

Jag hoppas naturligtvis att de unga föräldrarna ska reda upp allt så att de kan skaffa sig en ny positiv vardag, där bägge tar lika stor och aktiv del i Ellas uppväxt.
Snälla, gör det och gör det snabbt! 

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Att det ska vara så SVÅRT med separation

  1. ataxia skriver:

    Det är kanske problemet för väldigt unga föräldrar, att de inte haft tid att lära sig upprätthålla relationer än. Det är nog så svårt för äldre.Det var absolut ingen kritik, och jag hoppas att de finner ett sätt att lösa det på, om inte annat för dotterns skull. / ataxia

  2. Shit Katrin, vilken sits, icke avundsvärd för ngn av er!Trevlig helg i alla fall,kramar till er alla

  3. Madonnan skriver:

    Jobbigt för er alla 😦 Tror nog det kan bli bättre, kanske är det en fas hon är inne i, för att komma över separationen?Hoppas det! 🙂

  4. EnQ skriver:

    Oj vad det skär i hjärtat då jag läser detta inlägg. Men mitt i allt så verkar du vara en ödmjuk människa som inte tar parti utan hoppas på det bästa för dom unga tu. Jag ska tänka på er och följa utvecklingen. Skickar några extra skyddsänglar er väg. KramEnQ

  5. ataxia skriver:

    De kanske inte fattade världens klokaste beslut när de blev så unga föräldrar. Men fattar man inte rätt beslut så får man göra beslutet rätt. Dvs göra det bästa av vad nu är. Mamman har det kanske inte lätt, men hon har inte lyxen att stänga ute pappan ur sitt liv, de måste lära sig att samarbeta för dotterns skull. / ataxia

  6. Katrin skriver:

    Ataxia: Så klok du är. Måtte de unga tu vara lika kloka. ”Fattar man inte rätt beslut så får man göra beslutet rätt” var en bra mening med fint innehåll. Ha det gott och bra i midsommar!

Kommentera

