Har jag kräkts på tangentbordet?

Här är superfint väder och helt plötsligt ser jag mitt tangentbord ”i strålkastarljus”.  Blörk, har jag kräkts på det?
Hur kan knapparna vara brunprickiga och nedkladdade?
Jag måste ha skrattat med munnen full med choklad?
Hur kan det bli så skitigt?
Men den viktigaste frågan av alla blir ändå…

HUR gör jag för att få tangentbordet rent??

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Har jag kräkts på tangentbordet?

  1. Hanna skriver:

    Tänkte bara säga grattis till nedgången i vikt 🙂 Kämpa så, vi klarar det tillsammans :)Kram Hanna

  2. Karolina skriver:

    Hahahaha, använd inte dammsugarmunstycket som maken gjorde. Sedan fick jag tillbringa kvällen med att rota i dammsugarpåsen efter tangenterna och diska dem för hand innan jag satte tillbaka dem. Men han var fiffig, nu slipper han dammsuga.

  3. Katrin skriver:

    Ja det är inte klokt vad makarna kan göra för att sen i all framtid slippa en syssla… Som min man som inte ”kan” tvätta. Det blir alltid krymt/missfärgat mm. Sen att han är Professor i Kemi och är expert på kemisk syntes…. Vad är det för skillnad mellan att styra en kemisk reaktion på ett laboratorium och en tvättmaskin?

  4. Rosetta Stone skriver:

    Jag brukar vända uppochner på tangentbordet och skaka det. Då brukar det trilla ut ungefär en hel kanelbulle i småsmulor. Sedan brukar jag svärandes – eftersom mitt tålamod tryter när jag kommit till F5 – torka av tangenterna en efter en med en sån där duk man ska torka av skärmen med. När jag är färdig med det är den där duken inte alls en trevlig syn. Man kan ju undra hur smutsiga händer man har egentligen! :-O Och jag som anser mig vara noga med hygienen!

  5. Linda skriver:

    Hej! Jag brukar ta lite alcogel (desinfektionsmedel) på en trasa och torka tangentbordet rent. Funkar utmärkt! Vad heter du på Netdoktorn? Jag är också med. Heter sessan82 där. Lägg gärna in dig på min vänlista. Kram Linda

  6. Karolina skriver:

    Jag skrattar så jag viker mig. Visst är makarna underbara? Fast det är väl som med skomakarens barn eller bagarens bullar. Min underbara man jobbar som provvagnsmekaniker hos en av de stora biljättarna. Vaarje dag arbetat han ihop med FoU för att utveckla framtidens bilar…men han har inte en aning om hur han ska ta bort gneket i min bil. Jag är dock glad att han jobbar med bilar och inte som äktenskapsrådgivare!!

  7. lilla p skriver:

    För att ta bort dammet kan man efter skakningen upp och ner använda en liten pensel…sedan kan man våttorka bort med alkohol som ovan beskrivet kladd o fläckar vid behov.

Kommentera

