Att en så liten kan vara sååå älskad!


Alla våra tre barn: Storsonen, Lillsonen och Raradottern, beundrar Lillsonens Ella.

Vi har varit barnvakt till vårt barnbarn, Ella.
Vår kära ”lilla mamman” (x-sambo med vår lillson) skulle få lite ledigt i helgen som gick så lillsonen och vi var barnvakter till vårt barnbarn Ella, nu hela 3 månader gammal. Vi fick låna gullklimpan från Lördag eftermiddag till Söndag lunch. Våra barn kom snabbt hem till oss och satt och beundrade Ella. Lillsonen som inte sett sin dotter på 1.5 vecka satt med henne i famnen i timmar.

Sömnbrist, men inte var Ella vaken inte.
Lillsonen skulle sova över hos oss och Ella låg och sov i en säng inställd i det rum han skulle sova i. Men lillsonen sov inte en blund. Han satt uppe hela natten till söndag ”för att han inte skulle missa om hon vaknade och ville ha mat”. Ella vaknade naturligtvis inte på hela natten utan sov gott från 23.30 till 7.30. Så, när Lillsonen matat och bytt på Ella och var färdig kl 8.30 på söndagsmorgonen var han mer eller mindre redo för sängen själv…
Då fick jag ha den lilla godingen lite för mig själv. Jag badade henne och hon fick ligga ute på verandan. Oj, vad hon vuxit! Nu vänder hon sig snabbt från rygg till mage och ligger sen och gör ”kryprörelser”. Hon jobbar och jobbar, grymtar och sparkar och kommer några centimetrar framåt.

Jag undrar vad det är som driver dem framåt.
Varför jobbar de så med hela kroppen när de lika gärna kan ligga där och bli matade och vara lata? Vad är det som får dem att kämpa sig framåt, att utvecklas steg för steg? Jag undrar och Ella kämpar glatt vidare, utan ett bekymmer i  världen och omgiven av en massa vuxna som alla älskar henne sååå mycket!
Puss Ella, kom snart tillbaka!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Att en så liten kan vara sååå älskad!

  1. Camilla skriver:

    tänk om alla barn fick vara så mkt älskade som lilla Ella! Vilket fint kort! Ha en bra dag i solen!kram

  2. Elisabeth skriver:

    Vad mysigt det låter! Du har helt rätt, Emelie ska få sova lite mer hos mormor och morfar. Där blir hon underhållen och myst med varje sekund. Hoppas ni vår mysa med Ella snart igen.

  3. Peter Eklund skriver:

    Ni är en riktig myyys familj tror jag…ser så ut. Ella ger dig energi..och lånar av dig också förståss.tavlorna på bonnstamarknaden låg mella 2500:- och 600:-…dom flesta under 1200:-. Jag är som du kanske förstår en helgjuten amatör på att avgöra priser på konst…men mitt intryck var att dom sålde sina verk i underpris.Ha det gött Katrin och att du får rå om Ella jättemycket och jätteofta / Peter

  4. Karin skriver:

    Hej Katrin!Tack för din omtanke!Det är skönt att man ha stöd av sin familj när det är jobbigt. Sedan är det dock ganska jobbigt att se sina närmaste ledsna. Man känner sig så maktlös. Det spär på den egna smärtan, tycker jag.Det är en ljuspunkt i bedrövelsen att läsa om din familj. Det var en riktigt fin bild du har lagt in på dina barn och barnbarnet!Kram Karin

  5. Katrin skriver:

    Peter: Ja mysa kan vi i vår familj! Ella ger alla energi och får kärlek i överflöd av oss. Livet med en ny liten generation ÄR härligt.Karin: Tack för dina rara ord. Se min kommentar till dig i din blogg. PUSS

  6. Blir glad i själen av titten!kram på dig lilla farmor

  7. karolina skriver:

    Oj, nu har jag läst om lillsonen och Ella. Vad jag är ledsen för din skull, för att inte tala om lillsonen och Ella. Mamman också för den delen. Verkligen. Inte sällan pappor blir ”barnvakt” fast de vill så mkt mer. Det gör mig ont.Bara för att vi är könsmogna är vi liksom inte redo för relationer eller vara förståndiga nog att skjuta våra ”personliga problem” åt sidan till förmån för våra barn. Jag HOPPAS att de reder ut det. För allas skull!!!*hållar tummarna*

  8. karolina skriver:

    Jo, jag kom just på. Hade en chef med två töser i lågstadieålder. När hon separerade bodde barnen kvar i huset medan mamma och pappa flyttade in och ut varannan vecka. Mamma hade lgh och ny man. Pappa skaffade ny fru. När julen kom ville de att ungarna skulle få en bra ju så de ordnade jul hemma hos barnen. Mamma, pappa, Micke (mammas nya), farmor och farfar, mormor och morfar och en drös familj till. Den som inte kom var pappas nya men hon var bara 23 år och kanske inte mogen för arrangemanget. När en av töserna skulle sova sa hon ”mamma, när du och Micke bygger hus, kan ni bygga så att pappa och Sara (pappas nya) får plats också?”Om det finns lyckliga skilsmässor, vilket jag inte tror, så var detta en sådan. Hopp finnesKram

  9. Madonnan skriver:

    Så gulligt! Och gulligt med farbrorn som inte sov! Jag tror de strävar efter utveckling/upptäcka saker precis som vi gör tom i vuxen ålder… 🙂

  10. Katrin skriver:

    VB: Tack, jag blir också glad i själen!Karolina: Jo, det finns bra skilsmässor. jag hoppaas och ber att Lillsonen och hans x kan komma bättre överens efter det att de ”lugnat sig” och kommit över separationen.Madonnan: Det var lilla pappan som inte sov, inte farbror.

  11. hyacinten skriver:

    Så sött att ligga vaken o vänta på att hans lilla tös skulle vakna..jag kanförstå att han inte kunde slita sig från den lilla när han nu hade henne hos sig..Hoppas av hela mitt hjärta att ni får ha henne nära snart igen både för er och flickans skull. Ni behöver varandra..helt säkert..kramar till er..

Kommentera

