Hurra för bloggvärlden!

Min kära svärmor är ju på besök och det blir lite extra jobb hur lättsam hon än är.
Så, jag mumlade för ett tag sen något om måste kolla en sak på min dator och flydde upp till mitt arbetsrum. Min gullige man sitter ensam med sin mamma och är snäll. Jag läser andras bloggar och njuter av tystnaden. Och skriver kommentarer till alla som skrivit och gett sina bidrag till min tävling om korkade läkerutlåtanden (läs här och kom med bidrag du också).
Så, tack gode Gud för bloggvärlden!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Hurra för bloggvärlden!

  1. När lättar ”skatan”?

  2. Katrin skriver:

    Bettan: Jag vet inte. Jag kan inte med att fråga men av vissa kommentarer hon gjort tror jag det blir på måndag. Och hon är ingen skata. Jag älskar skator och matar en skatfamilj på min tomt. De är ”halvtama” dvs jag är tränad av dem att komma ut och mata dem när de sätter sig på verandaräcket.;o)

  3. Pysan skriver:

    Jag gillar min svärmor…Men min mor är inte att tas med.. Hoppas att hon inte kommer hit i sommar.. för då blir det problem…Vet hur här ser ut.. men jag orkar inte…/Pys

  4. Stellar skriver:

    Min svärmor var en vänlig liten dam som försvann i demens väldigt tidigt, så jag fick aldrig lära känna henne ordentligt. Jag har alltid drömt om att få en svärmor som jag kunde dela både barnen och tankarna med, men så blev det ju inte. Minns en gång när jag och kören skulle sjunga på det sjukhem där svärmor var inlåst. När vi stod där och sjöng så hörde vi hela tiden en röst som skrek alla fula ord man normal inte säger högt, till slut så påpekade min kör kompis att gud vaa hon skriker den där tanten…hrmf sa jag, det är min svärmor!Svärmor var en kyrksam dam som ständigt ställde upp för andra och bakade kakor till begravningskaffe och alla tänkbara möten i kyrkan. Denna blida dam som aldrig sa fula ord fick sina sista år skrika ut allt hon aldrig skulle drömma om att säga i den del av livet när hon var närvarande. Konstigt och lite tragekomiskt tycker jag.Maggan

  5. Inger skriver:

    Vad kul Katrin med ditt skatpar! Jag har också ett par som lärt mig att ge dem frukost samtidigt med mig. Nu är hela familjen utanför på morgnarna! Apropå svärmödrar så har jag haft tur med mina två! Underbara kvinnor, den sista lever än, är 88 år och klar som korvspa i hjärnan. Lägger sig aldrig i, bor nära så hon behöver inte bo hos oss när hon o svärfar (91) kommer på besök.Skönt att du har din dator att kolla emellanåt!Kram o det är snart måndag!Inger

  6. Katrin skriver:

    Pysan: Så bra att du gillar din svärmor. Jag har inte stora problem med min, det är bara det att hon pratar hela tiden och kommer dragandes med ganska många ”problem”. Allt ifrån hennes hälsa, hennes problem med att sälja huset, med ditt och med datt. Ett tu tre kommer hom på att hon bör fråga om någonting som har med mig eller mina släktingar att göra… Jag hinner inte mer än säga några ord förrän hon avbryter och fortsätter prata om sitt.Och så är det hela tiden. När det mesta hon säger har en självmedlidandde och negativ klang… Jag är en positiv och glad person men med henne här blir jag en butter enstavig surpuppa! Som jag inte tycker om.

  7. Katrin skriver:

    Inger: Ja visst är det knepigt så lätt mina skator har dresserat mig. Mental dominans? Kognitiv beteendeterapi? Jag vet inte men de är duktiga på att få mig att mata dem. Jag behöver bara se dem så kastar jag det jag håller på med och kommer sättandes med mat till dem…Ang svärmor, så härligt att du har haft bra svärmödrar, njut så länge du kan!

Kommentera

