Söndagsfrid.

Svärmor åkte hem nu i eftermiddags.
Det är roligt att hon kommer hit men också lite extrajobb. Så nu när hon har åkt har jag tagit det lugnt, haft verandan för mig själv och sen halv tre och legat i en solstol under vårt stora parasoll, läst Assassin’s Quest av Robin Hobb och druckit saft och ätit skorpor.
Söndagsfrid!

Enda smolken är att jag fått 2 stora bromsbett som svider, ett på skulderbladet precis utom räckhåll för mina kliande fingrar och det andra i knävecket.

BU för bromsar!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Söndagsfrid.

  1. Karolina skriver:

    HAHAHAHA, grattis! Det heter borta bra men hemma bäst ju…men jag hävdar att det även borde heta ensam hemma bäst. Ensam med maken och katterna…utan svärmor, utan vänner, utan bekana, utan grannar….

  2. Katrin skriver:

    Karolina: Ja jag tror att jag är en liten enstöring innerst inne. Jag har tusen järn i elden, söka jobb, skriva artiklar, söka pengar, hjälpa andra, prata med släktingar, skriva projektbeskrivningar, mm, mm, Hela tiden en massa saker jag gör för att jag vill eller måste. Att då vara ensam hemma och bara njuta av friden på verandan är guld värd. Det enda som saknas är katter.Ha det gott själv! /Katrin

Kommentera

