Ett gigantiskt KLICK!

Jag såg sidan/ryggen på en kille som stod och hängde vid en bar. Långt blont hår och en vacker näsa var det enda jag såg av hans huvud/ansikte. Breda axlar, smal rumpa och långa fina raka ben. Jag gick raskt fram och bjöd upp (jag har aldrig bjudit upp en kille, varken förr eller senare) och mitt under dansen öppnade sig min mun och jag frågade:

-Vill du följa med mig hem?

Och väl hemma satt vi och pratade halva natten…
 
Det är HAN jag vill ha! tänket jag. Detta hände år 1977 och vi har bott ihop sen den natten… Klick är det minsta man kan säga hände oss.

De flesta som ser oss tillsammans med våra tre barn (numera vuxna) (se foto på dem här) tycker att hela familjen är mycket lika varandra.

”Äktenskapstycke” kallas det visst…
;o)

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Ett gigantiskt KLICK!

  1. Strawberry skriver:

    Åhh, så roligt att höra!!Tänk om du inte hade gjort det++!!Du är min idol nu faktiskt!

  2. KATTEN skriver:

    blir jag lycklig av att läsa…grattis..kram

  3. *Q* skriver:

    Härligt!

  4. Jag får lov att gratulera.

  5. Katrin skriver:

    Strawberry: Ja tänk om… Ingen älskling, inte mina barn… otäckt att tänka på. Jag vet än inte varför jag bara kväkte ur mig det där ”vill du följa med mig hem”. Det var så olikt mig att jag tom en sekund inte trodde det var jag som sa det… Men att ha bott ihop lika länge som man känt varann är coolt! Min man sa till mig så sent som i fredags att ”det tar ju minst 15 år att lära känna varandra ORDENTLIGT”. Jag hade nämligen berättat om en arbetskamrat som grälat med sin nyblivne man om vad man får och inte får säga ”i stundens hetta” och kunde inte låta bli att förundrat kommentara det att vi så sällan bråkar. När vi bråkar så har vi också lärt oss var den andres gränser går, man får INTE förolämpa varann. Det var då han sa det där om 15 år… Jag blev alldeles varm! och GLAD!

  6. Katrin skriver:

    Katten, Q, Christer Dyrwoold: Tack för era kommentarer, visst har jag det bra!

  7. Camilla skriver:

    har bara en sak att skriva; UNDERBART!!!kram kram

  8. Kimberly skriver:

    Härlig läsning, TACK!Angående kommentaren i mitt inlägg om cancer, dystert att höra att det hänt fler.jag blev oehört ledsen när jag förlorade min kusin som var en mycket speciell person, och av SLARV.Sjukvården idag är inte som den har varit.Angående söndagstraditioner, tycker jag att det är ett bra sätt att införa tv fria dagar och bara umgås.Du är inne på helt rätt linje på en söndag, söndagar är till för att umgås och ha trevligt tillsammans.Nej nu sitter jag uppe för sent och skriver så fingrarna brinner igen.God Natt(eller morgon)Kram Kimberly

  9. Stellar skriver:

    Rent karmiskt skulle jag vilja skriva..det var meningen att det skulle bli ni två och du kände/visste det på en gång.Jag och min man firar 30 år i augusti och det tiden gör med förhållandet är bara bra saker. Som din man så klokt sa, så tar det tid att lära känna varandra.Grälar händer det väl att vi gör, men det är väldigt sällan Mest jag som är snäsig och sur då jag är den som har mest humör av oss två, han är lugn som en filbunke.Imorgon åker vi på semester en vecka, ha det bra under tiden så hörs vi sen igen.Kram Maggan

  10. barbakvinna skriver:

    Underbart det måste ha sagt kabommmmm

  11. Linda Culibrk skriver:

    Lovely, grattis =)

  12. Svava skriver:

    sicken romantik!:-)

Kommentera

