Jag har en toapaus…

Jag har lyckats slita mig från mina gäster (svåger o svägerska) och tagit mig en toapaus.
Jag har ingen tid över till bloggen! Jag måste vara med mina gäster eftersom min man jobbar… Nu ska förberedas för kvällens mat. Alla våra tre barn kommer hem för o träffa sin faster o farbror lite. Potatissalad, salsa, andra salader ska jag göra nu och så grillar vi sen. Gästerna ska åka imorgon och då får jag diskutera mer med alla som skrivit kommentarer till mig de senaste dagarna.

Pust o flämt… tillbaka till köket!

PS Jag och Mitsouko har diskuterat ordet SNÅLVATTEN.
Jag är från Ångermanland och Mitsouko från Västmanland och båda använder vi ordet.

Var kommer man från om man använder det ordet?
Någon som vet?
Uj nu blev toapausen låånnngg!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jag har en toapaus…

  1. Karolina skriver:

    Tid i Jamtland och Medelpad men inget snalvatten

  2. Karolina skriver:

    Ja, svarmor kan omdiskuteras lange. Min svarmor ar missunnsam och ingen ska ha det battre an hon. Oavsett vilken typ av liv man faktiskt valt att leva. Men jag tystade henne for ett par veckor sedan nar hon talade om hur bra maken har det, med hus resor och annat och meddelade att det enbart var hans fortjanst. Jag tjurnade till och sa att jag minsan janar 8000 kr mer i mananden an vad han gor….svagerskan trillade av stolen av skratt men svarmor tvingades helt plotsligt acceptera att jag kan….att han inte haft rad med huset utan mig och att resorna kanske kommer ur de 100000 jag tjanar mer an honom. Maken och jag ar jamnstallda ekonomiskt hemma men ack sa gott det var att knappa henne pa nosen. Och maken, ja han skrattade nar jag aterberattade. HAHAHA

  3. Anonym skriver:

    Ingen mer som hört av sig om snålvatten?hoppas det kommer, vore roligt att få veta spridningen på ordet. jag kom på att jag har en släkting i Sundsvall som också brukar säga det.och förståss säger han ”hojtarolja” om snaps. 🙂

Kommentera

