Vår lillson har ändrat på sig. Ett UNDER har skett!


Lillsonen i början av sommaren, slank som en vidja.

Lillsonen (18 år) har varit en datornörd sen han var ca 2-3 år…
För några år sen var han dessutom en lite sälliknande datornörd. Jag tror han var 1.70 och vägde 94 kg. Han satt vid datorn ca 8 timmar per skoldag och ca 16 timmar per lördag/söndag och hans gymnastik har bestått i att fladdra med fingrarna (på tangentbordet)….

Nu är han 1.80 och väger under 70 kg.
Vari består skillnaden? Jo, han går och simmar ca 2-5 ggr per vecka och simmar 1-3 km varje gång. Ofta på morgonen! Han pratar om nyttig mat och har slutat med godis och dragit ned radikalt på läskdrickandet. (Coca cola måste börja märka av den vikande försäljningen).

Det som fått honom att börja motionera?
Ingen aning! Helt plötsligt klagade han på att han var fet och att han inte ville vara det. Och så satte han igång med träningen för ca 2 år sen och han har fortsatt med den utan uppehåll. Undrens tid är INTE förbi…

Gulle dig min lillson!

Nu har han som sagt flyttat hem efter att ha bott med sin x-flickvän och deras lilla dotter några månader och sen ensam i ett hyrrum över sommaren och jag har redan fått små föreläsningar om maten…

Är det kul eller Är Det KUL?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Vår lillson har ändrat på sig. Ett UNDER har skett!

  1. Stellar skriver:

    Jag har en dotter som har gjort samma resa. Så jag vet precis hur du känner det, hon är så smal nu att det inte är klokt. Vackra kläder, tjusig hela hon såg mest ut som en medelålders tant tidigare, jag är så glad för hennes del.Kram Maggan

  2. HexiaDeTrix skriver:

    det är KUL :):)

  3. Piraya skriver:

    Fantastisk förvandling! (Önskar bara att även jag kunde ta tag i mitt okynnesätande….)

  4. Inger skriver:

    Jaa vet du, inte är det så tokigt att lyssna på sina vuxna barn! De är minst lika hälsomedvetna som vad vi är och dessutom verkar de ha strängare disciplin, för de lyckas där vi inte gör det! Ta till dig vad han säger o gör, följ med på simturer (om du får), så lovar jag att stryka färre skjortor o t-shirts(!). Jag önskar nästan att min äldsta dotter ville bo hos mig ett par månader o laga mat, då skulle jag minsann bli som en sylfid!Min son flyttade också hem efter ett brutet förhållande, bodde hemma ett år, sedan träffade han en ny som han varit sambo med i mååånga år nu. Jobbigt när ungarna flyttar ut, jobbigt när de flyttar hem igen!Kram, Inger

  5. Barbamama skriver:

    Vad duktig han är! Han har blivit vuxen :-)Håller med dig om att man bör nog göra många listor och läsa mycket blogg innan man kan säga att man känner något.Det var många saker vi hade gemensamt :-)Gran Canaria gillar jag ju skarpt, har du varit där många gånger?

  6. Rosa skriver:

    Jättekul tycker jag att det är. Har själv en datordrabbad son, men när han inte sitter vid datorn elittränar han, så han har inga problem med det fysiska, men det sociala umgänget däremot. Typ familjen….

  7. Barbamama skriver:

    Jag var där nere i mars i år och var då med min faster som aldrig hade varit där. Vi bodde i San Agustin och hade 50 meter ned till vattnet. Härligt! Vi var in till Las Palmas och var där hela dan och vilken stad, jag föll för den. Härlig stad med härlig atmosfär. Inte alls så turistigt som det är nere på södra ön. Stranden där är helt underbar och det är en massa öbor som är där och ja, det är svårt att beskriva känslan. Jag gillar inte heller det där turistiga men man kan ju ta sig därifrån, det finns så mycket att se på ön. Amadoras gillar jag också, var där med min mamma för tre år sedan och det är där vi ska bo när vi åker ned i mars nästa år hela familjen. Jag har varit där tre gånger och vill tillbaka hela tiden. Första gången var med min man och då hyrde vi bil och åkte runt i bergen. Nu när jag var ned i mars så åkte vi en ötur med Alwyas som hette ”det okända Gran Canaria” och då var vi upp i San Mateo, till kratern, San Brigita mm. Det var en härlig tur för den är inte så vanlig så det var inte alls så mycket turister på de här ställena.Jag gillade San Agustin, även om det finns mycket svenskar där men det var så mysigt med havet, att bo så nära och gå ned till stranden tidigt på morgonen eller sätta sig nere vid vattnet när man kom tillbaka från att ha varit ut och ätit. Somnade till havets brus och vaknade till det 🙂 Skulle kunna tänka mig att bo där faktiskt, men det blir i så fall när barnen inte bor hemma för de vill inte flytta. Jag har foton på min hemsida från gran canaria om du är intresserad http://www.soderbo.seha det så bra 🙂

  8. Piraya skriver:

    Lättare sagt än gjort, det är så mycket som hänt sedan sist vi träffades, många orosmoment…. men det klarnar så småningom… han är ju inte min – egentligen, jag nöjer mig med smulorna än så länge :-/

Kommentera

