Mycket ovanligt foto

Här är en gammal bild jag lyckats få in i datorn genom att fota av den med min digitalkamera.
Det är vi tre systrar, lillasyster, jag och storasyster. Hur gamla vi är vet jag inte men jag kan gissa 2, 8 och 9 år. Vi har inte många foton med oss alla tre på samma bild så denna bild har jag kär.

Jag och min storasyster tyckte om lillsyrran men ibland blev det för jobbigt.
Vi skulle alltid ”ta hand om henne” när vi cyklade till badstranden, var ute i skogen, lekte med kompisar mm och lillsyrran (absolut inte vi) minns några elaka bus vi gjorde med henne som ”offer”… Hos mormor fanns en mörk fuktig betongkällare. Där fanns husets enda toalett. Under trappen dit ned bodde enligt oss det stora, otäcka ”källartrollet” som gillade små barn. Lillsyrran kissade hellre på sig än gick på toa ensam.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Mycket ovanligt foto

  1. Petter skriver:

    Ingen av er ser ut att vara 8 eller 9… Jag skulle gissa ännu mindre om det är den åldersskillnaden mellan er.

  2. Rebounds skriver:

    Vi är 4 syskon och det finns en hel del ”bus” som bara den utsatta kommer ihåg (konstigt, va?). Dock var nog busen jämnt fördelade bland oss alla….

  3. Rosa skriver:

    Vad söta ni är, förstår att bilden betyder mycket. Vad bra det blev att fota från digitalkameran. Nästan bättre än att scanna.

  4. Feuerbach skriver:

    Men kolla… =)Kul med gamla foton på och med sina syskon.Själv har jag bara ETT (1) foto där jag är med något av alla mina syskon.Resten har brunnit upp och kommer aldrig mer tillbaka. =(

  5. Stellar skriver:

    Tänk att det gick att fota det så bra. Ungar och bus, inte lätt att vara yngst alla gånger. Kan vara jobbigt och var äldst också då man får passa småsyskonen.

  6. Petter skriver:

    Ja det gör hon, ser ut att vara över ett år alltså… Men ingen av de andra ser ut att vara 8 eller 9 :)Klart det är nyttigt med frukost på shell, blev ju en smörgås och yougurt. Varm toast med skinka och ost… Det är väl inte onyttigt väl?

  7. Karolina skriver:

    Härligt med ungar och deras helt naturliga sätt att skrämma sina småsyskon på. Vi hade en häxa (alltså en riktig sådan) i en trappuppgång längre bort på gatan. Det var vi ungar säkra på.

  8. Katrin skriver:

    Petter: Jag är 6 år äldre än lillsyrran och inte ser hon ut att vara yngre än 2 år?Rebounds: Ja att den utsatte har så bra minne är knepigt! :o)Rosa: Ja, jag blev förvånad över att det blev så bra av att fota av ett foto. Jag har inte lyckats få sonens scanner att fatta vem min dator är, de är tydligen inkompatibla…Feuerbach: Så skittråkigt! Att foton brinner upp är en mardröm för mig. Jag har 1000-tals foton på mina barn som bara ligger i en stor hög med kuvert i en säck i ett förråd. Omonterade och ”bortglömda”.

  9. sofia skriver:

    Lustigt, flickan längst till höger ser precis ut som jag på ett gammalt foto. Sofia som bloggar brev till Gud

  10. Katrin skriver:

    Stellar: Nej alla ”positioner” i en syskonskara har sina plus och sina minus. Petter: Se min kommentar i din blogg…Karolina: Självklart var där en häxa!Sofia: Se min kommentar i din blogg.

  11. sofia skriver:

    Ja jag har sett den. Det är inte klokt vad den mörka flickan och jag var lika. Hahaa MVH sofia som bloggar brev till Gud.

  12. Barbamama skriver:

    Vilket härligt foto 🙂 Tack så himla mycket för dina ord om mina foton. Jag älskar att fotografera och framkallar en hel del foton som jag sätter in i album så alla mina nära och kära vet vad de har att vänta när jag kommer hem från mina resor :-)Jag gör hela min hemsida i Frontpage. Har inte uppdaterat den på ett tag så snart ska jag väl ta tag i det. Ska gå in och titta på hur det ser ut med bakgrunden, kanske jag ändrar till så att det är svart bakgrund på alla sidorna istället.Jag får sådan längtan efter Gran canaria när jag tittar på mina bilder och det känns skönt att veta att vi har en resa bokad. Jag ska visa mitt gran canaria för min man och mina barn :-)Du måste säga till när du har fått upp dina bilder. jag tycker det är enormt intressant och roligt att se andras foton.Ha det så bra

  13. Pysan :o) skriver:

    Det med att man måste vara pluskund stämmer inte.. för jag är inte det (hoppas inte Sigge ser detta) jag har ju bara bloggen… Hm.. konstigt eller hur…/Pysis

  14. izzy skriver:

    tack 🙂 ja vi behöver nog båda det här efter en tuff sommar , va fint kortet blev jag lyckas sällan ta så bra kort med digital kameran på de riktigt gammla kort, du gav mig föresten ev ide, jag ska försöka fota, 5 generationer bak och skruva ett inlägg om rötter 🙂

  15. Qvint skriver:

    Ni är så fina så jag får tårar i ögonen!!!!! Goa ungar!

  16. Madonnan skriver:

    Stackars lillasyster, att alltid känna sig i vägen på nåt vis… Vad snälla ni var också förstås, som tog hand om henne! Syskonkärleken är stark… Är själv lillasyster, känner igen det där, kanske därför jag känner mig i vägen fortf ibland… ? 🙂

  17. Camilla skriver:

    Vilket vackert kort! Så söta ni är!!Förövrigt tror jag inte att det hänt så mkt i Ö-vik sen du flyttade mer än att det numer finns en galleria:-)jag tänkte nog mer på sällskapet och alla härliga utflykter vi gjorde. Det är ju en vacker skärgård bl.aAllt gott

  18. ataxia skriver:

    Så avundsjuk jag blir, mitt enda syskon är så mycket yngre än jag att vi inte delar några barndomsminnen. Skulle vara så roligt med någorlunda jämngamla syskon. / ataxia

  19. Nä, usch. Jag vet inte alls hur man undviker energitjuvarna. Hitills har jag bara försökt få ut dem ur mitt liv så fort som möjligt, men det är inte alltid det lättaste. Suck. Har jag tur så har jag ialf tillfälligt gjort mig av med mina nya tjuvar efter måndag. Håll tummarna! Kram Elisabeth

  20. Bilden blev fin med tanke på att du fotograferade av den! Jag tror att alla har hittat på bus med sina små syskon!!Ha en underbar dag nu o sköt om digVicke

Kommentera

