Ok, utmaning antagen, sådan här är jag!!!

Jag blev utmanad av Annica 

så här är lite ”fyra fakta” om mig…

Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:
1. Brevbärarbiträde (varje Lördag (nästan) under 7 år)
2. Sjukvårdsbiträde (på natten under 3 år på akutavdelningar)
3. Ämneslärare (Bi, Ke, Ma, Fy, Data under 7,5 år)
4. Doktorand / Universitetslärare (nästan 6 år)

2) Fyra filmer jag kan se om och om igen:
1. Femte elementet
2. Independence day
3. Sagan om ringen, alla tre filmerna –Extended Version!
4. Hm… en som jag sett ofta senaste tiden och gillat varje gång är ”Skruva den som Beckham”

3) Fyra städer jag har bott i:
1. Umeå
2. Härnösand, Örnsköldsvik
3. Göteborg (gick i parallellklass med AnnicaRubinum)
4. Uppsala

4) Fyra tv-serier jag gärna ser:
1. TV serier???? Ser jag på TV-serier?
2. Lost (fick jag i julklapp av barnen och har sett alla delar i säsong 1 i stort sett i sträck. Det var häftigt och tog kanske 4 dygn…
3. Antiques Roadshow (BBCs suveräna Antikrunda)
4. Alan Titmarch serie om Engelska trädgårdar

5) Fyra ställen jag vill åka till:
1. Irland
2. Skottland
3. Grekland (Leros)
4. England

6) Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
1. Aftonbladet
2. Google
3. Hm, dagligen?
4. Jag tror inte det… Wickipedia är jag dock ofta på

7) Fyra favoriträtter:
1. Lamm med myntasås och ugnsgrillade potatisar (jag ÄR ju Engelsk medborgare)
2. Stek med Yorkshirepudding och massor av sky och lättkokta skärbönor.
3. Min mans alla överraskningar i sommar… hummergratäng, toast Skagen, färska räkor, ostron, havskräftor, helgeflundra… jag kan hålla på länge för min man är en mästare i köket OCH har fantasi!
4. Ost och skinkfyllda lövbiffrullader med massor av olika sallader till

8) Fyra ställen där jag trivs:
1. I sängen
2. På vår stora veranda som har sol hela dagen, från soluppgång till solnedgång
3. I en kanot på en spegelblank sjö 
4. På ett varmt ställe, Kanarieöarna, Medelhavet…

9) Fyra bloggare jag vill utmana att svara på de här frågorna:

Samma som jag åkte på! Var nu lika ärliga!

De fyra som först läser detta!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ok, utmaning antagen, sådan här är jag!!!

  1. RT-GOSSEN skriver:

    jag är ändå vaken… 😉

  2. Trevlig läsning… Har gjort min idag.. Kram/OSoR

  3. Madonnan skriver:

    Vilka maträtter, där fick man inspiration. Ha en bra dag 🙂

  4. Ja, vi verkar visst vara lika. Jag tryckte på knappen Print Scrn och klistrade in i Paint. Där klippte jag ut själva resultatet och klistrade in i en tom Paintbild som jag sparade och sedan laddade upp. Kanske räcker det med att markera resultatet med musen, kopiera (Ctrl+C) och klistra in i paint. Har inte provat…

  5. Katrin skriver:

    Print scrn… Hm, den hittar inte jag. Har du ett engelskt program?/Katrin

  6. Knapp på tangentbordet. På jobbet heter den Prnt Scrn på min bärbara hemma tror jag den heter prt sc. På bägge tangentborden har knappen dubbla funktioner så det står ett till namn på knappen, i mina fall sysrq (jobb) insert (bärbar).

  7. Det blev lite luddigt skrivet, men kolla min blogg så hittar du nog sen.

  8. Sarabu skriver:

    Femte elementet och extended är ju bara så bra, helt enkelt. Och Yorkshsirepudding… med cumberland curl till… Det vattnas i munnen. :D´

Kommentera

