Hellre smart och lat än flitig och dum!

Hellre smart och lat än flitig och dum!
Är en av mina deviser. Med det menar jag att om man är smart och tänker till lite innan man gör till exempel ett experiment är det såååå mycket bättre än om man rusar iväg och gör något snabbt utan tanke innan. Min erfarenhet säger mig att man då får ångra sin brådska, ofta bittert…

Nåväl, jag gjorde efter tips av Pysan Mensas intelligenstest. Det bevisar två saker… jag är intelligent och lat…

Hur kan jag lista ut det då efter det resultatet?
Jag har ganska många rätt (17 av 18) på kort tid (4 min 44 sek) = Jag är smart

Jag orkar inte göra om det = Jag är lat

Stort SKRATT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Hellre smart och lat än flitig och dum!

  1. Ingemar skriver:

    Och om man inget fattar av vad du sysslat med, är man bara dum o dum då eller…. ? *asg*

  2. Katrin skriver:

    Ingemar:Fattat vad jag sysslat med? Hur menar du?

  3. Ingemar skriver:

    Nä, nu fattade du totalt fel. Om JAG inte fattat vad du sysslat med i ditt IQ test menade jag, inte vad DU sysslat med…Det var menat som ett skämt men eftersom jag har så knastrande torr humor förstår jag att det är lite svårt att hänga med ibland…*s*

  4. Katrin skriver:

    Gå in och gör IQ testet själv. Det finns på Mensas hemsidaJo, jag missuppfattade dig!;o)

  5. Som följd av inskolning på dagis (tror vi) har smulan börjat vakna 5-6 gånger varje natt. Sista dagarna har jag inte hunnit blogga på jobbet och på kvällarna har jag varit tvungen att läsa klart boken och sova tidigt. Ungefär som du gissade!Gud vad skönt det måste vara att vara klar med avhandlingen. Kan tänka mig att det känns som en större lättnad än den man får av att fasta.

  6. Madonnan skriver:

    Härligt att vara intelligen Katrin! Själv gick jag in o skyller på att jag inte var smartare än 13 pga närsynt?! Tyckte alla prickar flöt ihop… Bra att skylla på. Fast eg är jag nöjd ändå. Nu hoppas jag du får sova gott, avhandlad o klar som du är! 🙂

  7. Pinglan skriver:

    Tack för kommentaren på min blogg! Du får ha det så gott du med!MVH

  8. Pysan :o) skriver:

    Heja.. Jag gjorde bara den ena.. jag orkade inte med den andra… Känner mig himla smart p.g.a det….Pys

  9. ataxia skriver:

    Har redan kommenterat hos Pysan att jag föredrar att behålla mitt, eller snarare mina, resultat för mig själv, och det håller jag fast vid. Har du gjort båda testen?Att du är smart är det väl ingen tvekan om. Men lat… nä, så har då inte jag uppfattat dig… 🙂 / ataxia

  10. Emelie är snart 1½ år. Hon som är världens mest sociala, pratar med alla och jagar andra barn på ica har oxå valt att inte delta i dagis aktiviteter. Hon sitter på sidan och pular med sitt, vill hon ha mer uppmärksamhet sätter hon sig i mitten av ringen är kräver det. Lite av mamma, lite av pappa och så mycket Emmies.

  11. bagatell skriver:

    Ooops! Vet inte hur det gick till, men hyfsat snabbt också!!

  12. Ister skriver:

    Jag vägrar att göra sådana tester… jag skulle bli oerhört sårad om ett test påstod att jag inte platsade bland genierna, vilket jag är övertygad om att jag gör.”Fort och fel” är mitt motto för övrigt… det kommer man långt med!

Kommentera

