Är jag nyfiken? Ja! Vilka läser mina bloggar???

Svava har en intressant blogg idag där hon undrar om vi bloggare är nyfikna på vilka som läser våra bloggar.

Är jag nyfiken på vem som läser min blogg?
Självklart. (Nyfiken är mitt andra namn…). Det är 297 personer som satt betyg på min blogg på bloggportalen. Vilka är de? Har de alla läst min blogg eller finns det dom som skuttar runt och sätter betyg på alla utan att först gå in och läsa?

Unika besökare i veckan som gått var drygt 700  st. Vad nu det betyder.
Är det detsamma som att 700 olika personer gått in eller att jag har klickat in mig 700 gånger på min egen blogg?


Om jag skulle skriva upp alla som kommenterar i min blogg återkommer samma namn massor av gånger.
Det betyder att jag har flera ”trogna bloggvänner” som ibland till och med kommenterar varje dag; Madonnan, Pysan, Ataxia, Vendettanbettan, Elisabeth Hallström, Stellar, Piraya, Rosa, Karolina, Annica, Izzy, Barbamama, Azkungen mm  (tusen tack för det!). Och andra som kommenterar ibland; Ingemar, RT_GOSSEN, Ove snäll och rar, Vimsiga Kimsan, Svava, EnQ, Guije, Barbakvinna, Saga, Peter (från Skellefteås horisont), Kriss, Camilla, Christer (Vicke) Vickström, Tonårsmorsa, mm. Och så några enstaka nya signaturer som kommer in och kommenterar då och då (tusen tack för det!). Betyder det att det inte är fler som läser min blogg? Jag vet inte! Men alla kommentarer läser jag och svarar oftast på. Kommentarerna är viktiga för mig eftersom det då blir en ”dialog” och kommunikationen känns som om den blir mer än dubbelt så bra än om det bara var jag som satt här och skrev bloggar ”rakt ut i luften”.

Jag ÄR nyfiken på de som läser min blogg men lär inte kunna få svar på mina frågor…
Själv använder jag knappen ”Gå till annan blogg” i stort sett varje dag och blir ibland glatt överraskad då jag finner en ny blogg som jag missat. Men, ofta kommer man till bloggar vars enda inlägg skrevs någon gång i april och som sen har legat kvar… Kanske AB ska lägga oanvända blogar i en speciell fil så man slipper komma in på sådana?

Knepigt nog kan totalt oanvända bloggar med enbart ett inlägg ändå ha högt betyg och massor av besökare enligt bloggportalen…
Hm, då blir jag fundersam… Jag tittar alltid på fler inlägg / hela bloggen från början innan jag betygsätter en blogg. Det är en av de roligaste sakerna med bloggen. Att hitta en ny blogg och sen läsa den från första inlägget till det sista. Ibland kan det ta lång tid men det är det värt för att få komma in i bloggen och få en känsla av kontinuitet, kunna lära känna den som skriver riktigt bra. Jag undrar om det är någon som läst i stort sett hela min blogg?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Är jag nyfiken? Ja! Vilka läser mina bloggar???

  1. Rosa skriver:

    Oj vad alla är nyfikna idag då *ler*.

  2. Anonym skriver:

    alla är nyfikna idag men en av dem är jaghär askungen

  3. Katrin skriver:

    Ja som sagt, Nyfiken är mitt mellannamn…

  4. Näääe, vem é du,biolog?Antagligen ngt sexstiskt!*ASG*Hej Katrinplommonet, mail!

  5. kyrksyster skriver:

    Nej, inte hela – men då och då. Ganska ofta för ett tag sedan!

  6. The Blogger skriver:

    unik besökare innebär att om jag besökt din blogg fem gånger under den veckan så räknas bara jag EN gång.. dvs. unika personer som besökt.. även om du haft 200 läsare på en vecka kanske det bara är 20 personer som gått in och läst din blogg 10 gånger var under en vecka och då får du bara 20 unika besökare.. 🙂

  7. Nettan skriver:

    Klart man blir nyfiken på alla som är inne och kollar, själv är jag inte inne och kollar varje dag, men ibland så fastnar man ju. Hoppas du får koll! Ha det gott, Nettan

  8. orebrovic skriver:

    Jag har läst några av dina inlägg. Har inte hunnit med hela bloggen än, men det kommer väl kanske.

  9. Nyfiken? Nja..Men jag läser din blogg och är nyfiken på det du tänkas ska skriva. =)Kärringen

  10. Stellar skriver:

    Ja, jag läser och läser och tänker samma tankar som dig. Men jag kommenterar ju inte allt jag läser för det är inte alltid jag har något att säga, andra har redan sagt det jag kunde säga. Men de som jag har satt på min favvolista vill jag gärna ha mycket kontakt med. Kommentarer hit och dit helst varje dag.Fler hoppas jag att det blir med tiden. Kram Maggan

  11. Azkungen skriver:

    Läser mer än vad jag kommenterar. :)Jag har nog inte läst ALLT du skrivit men mycket. Det gäller de flesta på min favoritlista. Är tidsoptimist och tror att jag kommer att läsa allt någon dag…vi får väl se.. Kram

  12. Ister skriver:

    Jag läser din blogg rätt ofta, men har nog inte kommenterat

  13. Katrin skriver:

    Vendettanbettan: ASG! Ja vi biologer är sexfixerade sexfantaster som pysslar med sex dygnet runt! (Tack för din mail! Jag har skrivit svar)Kyrksyster: Jag läser också dig då och då!The Blogger: Toppen att du förklarade. Så då har jag haft över 700 olika personer inne på min blogg, så roligt! (Hm, betyder det att de dessutom LÄSER något??)Nettan: jag skuttar runt ganska mycket på andras bloggar och fastnar lätt i en blogg. Får koll… det tror jag ingen får här på bloggen. Anarki råder och det gillar jag!Orebrovic: Kul!Kärringen: Och jag läser din blogg, intressant och rolig!Stellar: JAG HÅLLER MED DIG!

  14. Katrin skriver:

    Azkungen: Jag läser också mer än jag kommenterar. Jag läser, tycker något och ser andra har skrivit nästan exakt som jag tänkt. Då låter jag bli att kommentera… Ister: Jag läser dig ofta, och skrattar högt. Men kommenterar nog inte allt jag läst pga mängden liknande kommentarer.

  15. Hic et nunc skriver:

    Jag läser din blogg. Du skriver fyndigt! Men jag har nog aldrig kommit mig för att kommentera innan. 🙂

  16. Carola skriver:

    Hej Katrin jo nog läser jag din blogg då och då, har inte gjort iordning min favoritlista ordenligt på portalen, men jag ska lägga på ett kol och göra klar den, för jag kommer ju aldrig ihåg adresserna på dom jag tycker är bra, så då får jag gå in på mina kommentarer och gå därifrån. Jo idag har jag njutit och gjort ingenting fram tills jag hämtade lilltjejen på lekis.//Carola

  17. Piraya skriver:

    HejJag läser din blogg varje dag. kommenterar inte alltid, försöker svara på kommentarer….har ännu inte hört ifall du varit inne på min hemsida 😉

Kommentera

