Madonnans stjärnteckenstatistik som graf

Madonnan har frågat bloggare vilket stjärntecken de är och sammanställt statistik (se här). Madonnan frågade mig om jag kunde göra en graf. Sagt och gjort, här är den. Jag är ju en oxe och sådana finns det flera av här på bloggen. Men som Madonnan frågar… Var är Vattumännen? Jag är nu inte gift med en sån, för jag är gift med en Vädur… (först skrev jag Vattuman här) (V som V…) men min man skulle aldrig ta sig tid att blogga.

Totalt var det 69 bloggare som svarade. Och som sagt… enbart EN Vattuman.
Pust. pust, pust… Jag har just sett att Azkungen också anmält sig till Madonnan som Vatuuman och ändrar därför grafen… Nu är klockan 18.22 Pust, flås, flämt…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Madonnans stjärnteckenstatistik som graf

  1. Victoronia skriver:

    Intressant statistik. Trodde det fanns fler av lejonvarianten (som jag) men ack så fel jag hade. Om man ska börja analysera vädurens dominans så kanske det har med stjärntecknets barnsliga sida. En vilja om att inte bli missförstådd och att en del medelåldersvädurar har ett väldigt ungt sinne. Kanske.. 😛

  2. Svava skriver:

    nämen tänk! jag hade tänkt göra en också – nu slapp jag ju!tack!ska bygga på den lite senare, om det är ok!

  3. Madonnan skriver:

    Väldigt fint och proffsigt! Där ser man vad det blir av oss bloggare – en graf!Snyggt och tack ska du ha! 🙂

  4. Svava skriver:

    udda fråga: kan du nåt om biometri?

  5. Svava skriver:

    mm jag kan snäva in, men inte här… skickar ett kort mail! 🙂

  6. Katrin skriver:

    Svava: Javisst jag är den ultimata Biometrikern. Jag har i stort sett inte gjort annat än suttit framför datorn och biometrierat…Enligt Wikipedia http://sv.wikipedia.o…är Biometri…”Biometri, av de grekiska orden bi’os (liv) och me’tron (mått), är en sammanfattande term som används för alla de matematiska och statistiska metoder som används inom biologin. Ett exempel är ringmärkning av fåglar”.Så du måste nog snäva in frågan. Jag är expert på att använda multivariata analysmetoder för att se samband mellan multivariata matricer. Tex mellan X (som kan vara de uppmätta koncentrationerna av en mängd miljögifter) och Y (som kan vara en mängd uppmätta biologiska variabler i de individuella djuren).Sen har jag jobbat mycket med QSAR dvs strukturaktivitetssamband.Så, specificera mer vilken typ av biometri du menar. Många snävar in sig och menar sambanden mellan gener och sjukdomar (vilket jag också kan räkna på) men mer info krävs.Ha det gott! /Katrin

  7. Katrin skriver:

    Hm… Svava, medan jag höll på att klödda in mitt svar till din fråga hann du kasta in en kommentar…Jag ser fram emot ditt mail. (Katrin Nyfiken Tjurig är ju nu mina namn)

  8. Syster Yster skriver:

    Kul madonnan att du samlat in data. Hoppas jag är med, jag är vädur!!!

  9. Svava skriver:

    katrin: hade redan läst det i min blogg :-)mailet är nu skickat!

  10. Azkungen skriver:

    Fantastiskt bra gjort Katrin, och jag kom med *klappar händerna* 😉

  11. Madonnan skriver:

    Vågar inte säga, men viskar: det har droppat in en till vattukvinna: Vindruvan! Men ändra inte, tävla inte, ta det lugnt! Tack för allt jobb 🙂

  12. Azkungen skriver:

    Och en vattuMAN också va?Johan… tror jag det var!

  13. Piraya skriver:

    *ler* ingen har frågat mig, men jag har å andra sidan skyltat rejält med att jag är jungfru Kram o sov gott…. idag inträder jag mitt femtioförsta.. kl 21:15 för att vara exakt.

  14. Katrin skriver:

    Uj, jag har haft gäster ikväll och när jag ska stänga ned datorn ser jag alla kommentarer. Jag svarar på allt i morgon!Godnatt!/Susselisnark! /Katrin

  15. Madonnan skriver:

    Ha du en bra start på dagen. Du är världsbäst på grafer iaf 🙂

  16. Katrin skriver:

    Madonnan: Tycker du jag är värdsbäst på grafer? TACK! Iofs försökte jag vända y-axeln så de små Vattumännen kom sist men det lyckades jag inte med. Idag ska jag också ha gäster (mednorrlänningar här i förskiingringen i Uppsala). Vi ska smaska på surströmming, tunnbröd, mandelpotatis, Västerbottensost, öl, nubbe, tomater, lök, gräddfil och… ÄPPELMOS! Det var han på Ulvön som har surströmmingsresturangen där som tipsade tror jag. En som provat med äppelmos till surströmmingar i sommar tyckte det var gott så vi ”modiga” ska också prova. I alla fall håller jag nu på att tömma nedervåningen i huset efter orkanen ”Lillsonenflyttarhemochtapetserarom” drog fram och gjorde huset obeboeligt för några veckor sen. Eftersom jag vill visa mina vänner hur huset egentligen ser ut har jag städat hela fm och kommer att göra det samma hela eftermiddagen. Med andra ord… inget mera bloggande för mig idag!

  17. Så du är oxå oxe, de ante mig…

Kommentera

