Jag avundas INTE mig själv denna dag! Jo, kanske förresten…

Idag ska jag…
Fortsätta ta hand om vårt barnbarn Ella (nu 5 månader) för hennes mamma var på ett jobb i Stockholm igår och kom hem sent och hennes pappa ska till skolan strax. Ella ska hem till mamma ca kl 12.

Hämta en frack till min man kl 12 som han varit hos en frackuthyrare och provat ut. Min man är i England och ska till Finland imorgon för att vara opponent på en doktorsavhandlling. Och i Finland har de frack på disputationerna. Min man som alltid är klädd i skitiga, trasiga, svarta, gamla jeans och en gammal kavaj som såg sin bästa tid för 5 år sen, och DÅ är han välklädd… Att få se honom i frack blir en UPPLEVELSE av stora mått. Jag ska be honom sätta på sig grannlåten när han komer hem från England i kväll bara för att kunna njuta i några minuter i alla fall.

Skjutsa min storasyster till tåget 12.15. Min storasyster Annika har haft jobb i Stockholm i måndags (hon bor i Göteborg) och ska jobba där i eftermiddag också så hon passade på att hälsa på mig hela dagen igår. Det är speciellt att sitta bredvid sin syster (det skiljer bara 15 månader mellan oss) på verandan i strålande sol (som vi hade igår) och bara ”skvallra ihop oss” om vad som händer i våra respektive familjer. Hon har också 3 barn som är bara lite yngre än våra så samtalsämnena tryter definitivt inte…

Hämta en stor skåpbil på OK kl 16 och köra den till raradottern för hennes flytt. Jag ska inte behöva bära så mycket för hon har trummat ihop 2 st tjejkompisar som lyfthjälp.

Köra alla sakerna hit hem. Vad är klockan då? Kanske 18 och inte senare. Då är min man och lillson hemma och ska hjälpa till med urlastningen. Så ska hyrskåpbilen köras tillbaka till OK innan 20.30 och vi borde hinna.

Mellan varven ska jag laga mat, äta, duscha, jobba med en poster till konferensen och vara allmänt gullig och hjälpsam. Dessutom har jag fått jobb! Jag ska hålla en föreläsning 2 timmar på fredag om statistik. Den måste jag förbereda. Jippi! Jag har fått två timmars jobb!! TVÅ TIMMAR!! alltid ger de lite pengar eftersom jag får ”lektorsföreläsarlön” dvs även lite betalt för förberedelsetiden.

Vår svärdotter, söta och duktiga tjejen som är gift med vår storson fyller 22 år idag. Henne ska jag bara skicka mentala grattis till för de kommer på middag på söndag och då ska vi fira henne. Men storsonen kan i alla fall inte hjälpa till med flytten idag för de ska ut med hennes pappa och fira födelsedagen.

På något vis avundas jag inte mig själv denna dag men samtidigt njuter jag av att det alltid händer en massa i mitt liv. Det var flera som kommenterade mitt senaste inlägg med att vi har driftiga och duktiga barn. Det är helt rätt, full fart och massor av spännande initiativ hela tiden. Jag tror jag ska skriva några inlägg om de häftigaste händelserna. Men det får bli efter det att jag förhoppningsvis överlevt denna dag…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Jag avundas INTE mig själv denna dag! Jo, kanske förresten…

  1. ”gäspar”.. :-)Själv har jag fortfarande semester alldeles för mej själv!Glöm inte att andas emellan varven!Ser fram emot dina kommande inlägg!Ha det så gott du nu kanKärringen

  2. Katrin skriver:

    Kärringen: Njut du av din solitära semester. Jag kommer nog skriva massor om mina barn ett tag framöver… ;o)Ha det gott! /Katrin

  3. Stellar skriver:

    Ja, det är bara att kavla upp ärmarna idag då så att du hinnner allt. Grattis till jobbet så klart..Ser fram emot fler historier ur ditt liv.Kram Maggan

  4. ataxia skriver:

    Oj… jag ska … tvätta håret idag… låter utmattande. Det får räcka. Nej, allvarligt talat krävs det mer för att ta musten ur mig, men det får räcka ändå. / ataxia

  5. Karolina skriver:

    Hade du frågat mig för ett år sedan, så hade jag inte ens tanken på att bilda familj. Men jag antar att sådan önskan kryper på en när man slår sig till ro, träffar nån att älska och bygger ett liv ihop. När man mår bra i tvåsamhet. Det sista året så har det växt på mig en liten önskan. En längtan. Svagt, längst inne i mig har det väcks en vilja. Och visst tror jag att grannens 2,5 åring har hjälpt till att väcka det intresset. Nånstans känner jag att det är dags att korsa mig själv med maken och se vad som händer. Blir det en vattenrädd liten lockig sak som brås på sin mor eller kommer det nån med simhud mellan tåna och som är rädd för höjder? Maken har legat ett steg efter mig i detta. Men härom dagen, när grannans minsting, besökte maken i garaget och lärde sig skillnad mellan spik och skruv sa maken efteråt ”ja, det är nog kanske dags att vi planerar för en egen”.

  6. Karolina skriver:

    Oj, Jag som trodde jag har en upptagen dag idag men så var det alltså inte. Jag älskar sådana dagar som du har idag. Full fart hela tiden och massor och trevligheter. För det är trevligt med frack, barnbarn och föredrag. Grattis till föredraget. Själv sitter jag och förbereder ett för styrelsen. Hatar att prata inför styrelsen, de struntar i agendan och vill alltid prata om annat än det som de föreslagit. Så man står alltid med skägget i brevlådan…

  7. Madonnan skriver:

    Grattis till jobbet!… Om inte annat de två timmarna kan vara inkörsport till ngt annat, eller mer jobb i framtiden?!Håhåjaja, du lyckas klämma in lite sysslor på din dag, duktigt 🙂

  8. Du har fullt upp hela dagen med andra ord!!!Ha en fin kväll nu.Vicke

  9. Piraya skriver:

    HUVVA!!! ibland kör det ihop sig, men om man andas lugnt och tänker rationellt så brukar det fixa sig. En osynlig hjälpande hand sänder jag dig.

  10. ataxia skriver:

    Överlevde du? Eller är du totalt slutkörd? / ataxia

  11. Katrin skriver:

    Jag överlevde dagen och kom till och med på att jag skulle baka en äppelpaj när vi var klara vid 20 tiden… Varför jag inte kom på att jag kanske skulle laga mat (vi åt ingen middag) begriper jag inte. Det kanske var sockerbristen. Sen putsade jag skor till min man (blixtrande blanka för att passa till fracken) och kom nog inte i säng innan klll 01. UJ, vilken dag!!

Kommentera

