Jag överlevde gårdagen och idag har jag gjort nästan lika mycket. PUST!

En dag till i min vardag har gått och UJ vad jag fick mycket gjort.
Jag överlevde gårdagen så nu har vi två av tre barn hemma igen. Under ganska lång tid nu hade vi börjat lära oss hur vi skulle ha det under den del av vårt liv som innebar att barnen hade flyttat ut. Nu, ja då får vi ta till ”återspolningsknappen” och bli ”föräldrar till två hemmavarande barn” igen.
    Nåväl, Raradottern och en väninna till henne (som också ska åka till Norge och filea ihop en förmögenhet, se här) hade förberett i stort sett allt i lägenheten raradottern flyttade ut ur så när jag kom med den stora skåpbilen från OK tog ipackningen av bilen bara 1.5 timme. Det var mest tjejerna som bar, själv satt jag och pratade med en annan tjej vid ett utebord och njöt i solen och bar bara ut lite skräppåsar. Men jag hade ju tömt klart och städat rummet hemma som raradottern skulle flytta in i, så jag hade definitivt inte något dåligt samvete.

När vi kom hem till oss fortsatte det likadant. Jag satt och matade barnbarnet Ella och tjejerna bar… Jag förtog mig inte precis och kom till och med på att jag skulle baka en äppelpaj när vi var klara och hade kört tillbaka hyrbussen vid 21 tiden… Varför jag inte kom på att jag kanske skulle laga mat (vi åt ingen middag) begriper jag inte. Det kanske var sockerbristen som orsakade hjärnsläpp. Sen putsade jag skor till min man, blixtrande blanka för att passa till fracken och kom nog inte i säng innan kl 01.
UJ, vilken dag!

PS. Jag fick min man att sätta på sig fracken och alla attiraljerna som hör till och det var värst! Han som normalt går i gamla, slitna kläder och ser ut som en klassisk ”forskare i kemi” såg riktigt läcker ut. Stilig som bara den. Mums!

PPS Idag har jag varit hos läkaren och blivit positivt behandlad (till skillnad från de andra gångerna, se här). Sen har jag suttit och förberett föreläsningen jag ska hålla imorgon, tryckt ut åhörarkopior, jobbat på postern OCH BLIVIT ERBJUDEN ETT JOBB! Jag ber att få återkomma om det eftersom vi ska prata mer nästa Onsdag då jag ska åka dit. Naturligtvis är det i Stockholm, jag som lovat mig själv att inte pendla… Men som sagt, nästa Onsdag vet jag besked.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Jag överlevde gårdagen och idag har jag gjort nästan lika mycket. PUST!

  1. Inger skriver:

    När mina sista ungar flyttade hemifrån för att studera i USA,blev det tomt. Men man vande sig. Rätt som det var (efter ett halvår)kom båda hem från USA och ville flytta hem igen ett tag då de skulle gå på högskola, billigare så. Klart de fick det. Men ujujuj vad rörigt allting blev och precis när vi vant oss, var de klara att gifta sig- o flyttade igen.Men håll med om att det blir lite fart o fläkt med stora ungar hemma!Jag förstår att din man var snygg i frack, du njöt väl ordentligt?!Ja du, det finns läkare och så finns det läkare, den här gången kom du till rätt tydligen.Skön kväll Katrin!

  2. Madonnan skriver:

    Hoppas du är förberedd nu och att allt går som en dans (är jag säker på att det gör). Äppelpaj är gott, men inte utan middag väl?? Kram 🙂

  3. Stellar skriver:

    Bra för dig att du kom ”lindrigt” undan med flyttandet.Men vad säger du har du fått ett jobb erbjudande? Härligt, nu håller jag tummarna för dig. Du kanske kan jobba lite hemifrån.Kram Maggan

  4. Piraya skriver:

    Låter som en bra dag ändå. trots pressat tidschema. och män förvandlas otroligt när de är uppklädda på det viset, det är något magiskt som händer. Kram o lycka till med föreläsning o jobb

  5. Karolina skriver:

    OJ, grattis till jobberbjudandet!!! Men du kanske kan gå ner i tid och enbart jobba 75%, då blir det heltid inkl pendling? Eller jobba en del hemifrån (som ju jag gör när jag har 12 mil enkel till jobbet).

Kommentera

