De var kreativa de små "föräldralediga"!

När vi kom hem var huset tomt på barn (de kom inte hem förrän närmare kl 24 på natten) men vi möttes av annat…
Smulor, pizzakartonger, kladdiga aluminiumlådor med kinamat, utspilld coca cola, en tom 3 liters lådvin framför TVn, massor av DVD-filmer på golvet framför TVn, cigaretter i köket, ölburkar i kylen, kaos i tvättstugan, 2 soppåsar som skatorna fått tag i och spritt ut över uppfarten (och på grannens tomt), taklister med spikarna nedåt lagda på vardagsrumsbordet (Lillsonen ville inte ha dem på golvet i sitt rum där de legat sen renoveringen och väntat på att bli uppspikade), ca 27 par skor överallt i hallen blandade med kläder, post och väskor, ovattnade ”halvdöda” blommor i alla fönster som alla tappat majoriteten av sina blad, oklippt gräsmatta, alla cyklar lämnade ute olåsta, travar med papper som vält ut på köksbordet (och blandats med kinamaten) och i vardagsrummet (där papperna blandats med ca 10 tvättar med ren ihopknölad tvätt som låg kastad på golvet)… mm mm

Kan man inte bli lite trött för mindre? Har alla mina och min mans ”goda råd” totalt försvunnit ur ungarnas hjärnor???????
Jag bara undrar!

Så, imorgon kanske jag fått energi nog att berätta om den fantastiska kryssningen och om mitt ”lobbyerande” för att få ett jobb. Det tål att berättas och bilderna som jag nu redigerat är suveränt fina.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till De var kreativa de små "föräldralediga"!

  1. Engel skriver:

    Ojojoj…det låter minst sagt som kaos=(Förstår att ni inte blev glada av att komma hem till det där. Hoppas verkligen att ni tvingar dem att städa upp!

  2. Annika skriver:

    Oj, vad de hann med! Verkar ha gjort sitt bästa för att stöka till. Klart man blir förbannad!Annika

  3. Jag hoppas att du sa ett par väl valda ord till dom!!!Jag hoppas att du får en underbar dag.Vicke

  4. Karolina skriver:

    Ojojojojoj, det låter som de har haft trevligt medan ni varit borta. Brorsan och jag har olika referensramar när det gäller ”rent”. När han tycker att det är rent hemma, anser jag att det är dösmutsigt. Det har tagit mig ganska lång tid att acceptera att vi bara har olika referensramar, att han faktiskt anstränger sig när jag kommer på besök.

  5. Miranda skriver:

    Nej, vad jobbigt. Jag som blir förbannad om sambon gör frukost till mig och det sen ser ut som en katastrof i köket. Men detta…..

  6. Stellar skriver:

    Sorg och besvikelse som varvar upp sig i ilska antar jag. Man tror väl inte att det är sant att de är så respektlösa med föräldrahemmet.Ja, se ungar…Kram på dig

  7. Piraya skriver:

    mina kommentarer försvinner ut i cyber ibland. så sur jag blir.. men kommentar i reprisSå skönt att se att det inte bara är mina barn som kan konsten att stöka. hoppas de städar efter sig och att du fortsätter att andas lugnt.Skönt att ha dig tillbaka här igen.Kram

  8. Madonnan skriver:

    Men nu har du väl ändå städat färdigt? Så man kan få sig några historier förtäljda? Det skulle vara roligt 🙂

  9. barbakvinna skriver:

    Hjälp skräckupplevelsen efter en underbar resa. Ställ ut böter… *asg*

  10. Katrin skriver:

    Barbakvinna: GRATTIS! Du skrev precis min 1200e kommentar! Jag bjuder dig härmed på 1 magnumbutelj av den godaste virtuella champagnen som finns!Skål! /Katrin

Kommentera

