Min egen favorit


När jag målade denna tavla som jag kallar  ”Urkvinnan” använde jag tusch som jag ritade konturerna med och akvarell som jag duttade på med en bit natursvamp.
Jag sökte effekten av att den var målad på sten, för ca 10 000 år sen.
Bilden är i verkligheten ca A3 och är här beskuren.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Min egen favorit

  1. lottenkotten skriver:

    Den gillar jag! /lottenkotten

  2. M skriver:

    Jag förstår om du blev nöjd, den var vacker!

Kommentera

