Här kommer det rätta svaret!

Ingen gissade rätt! I mitt förrförra inlägg undrade jag vilken som var konstnären till de fyra fantastiska tavlorna. Nu har jag kollat upp det och det var Pierre Auguste Renoir som målat alla tavlorna i inlägget…

”Algeriskt landskap eller Ravin med vild kvinna”,


”Vilande dam”


 ”Dansen i staden”

 ”Dansen på landet”.

Eller på franska…
”Paysage d’Algérie ou Le ravin de la femme sauvage”
”Vet ej vad den heter på franska” ,
”La danse à la ville” och
”La danse à la campagne”

Så INGEN vinnare idag! Jag tror jag kör en liten tävling till imorgon bara för att det var så roligt!
Ha det gott! /Katrin

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Här kommer det rätta svaret!

  1. Piraya skriver:

    orättvist att ställa sådana frågorkunde väl haft Dali eller Monet istället*ler*ha en underbar dag

  2. Katrin skriver:

    Nehej… varför göra det lätt för sig?Renoir gillar jag för hans lättsamhet. Inga sorger där inte!

  3. Kira skriver:

    Jag kom för sent.. Jag hade vetat.. Det var ganska lätt tyckte jag… Tack för dina inlägg i min blogg. Jag blir så glad om jag kan få människor att skratta. 🙂 Ha en underbar dag!

  4. Ingemar skriver:

    Fyyyyyyyyyyy!FUUUUUUUUUSK!!! SÅ DET SKRIKER OM DET!!!Jag skrev det rätta svaret för längesen men du raderade mitt inlägg för att…….. ja, för att vaddå????

  5. Gujje skriver:

    Är jätte dålig på sådant.Kramis

  6. Madonnan skriver:

    Jättefina tavlor och bra att man kan lära sig en massa här 🙂

  7. Vendettanbettan skriver:

    Varför missade jag den frågan?Antagligen för att jag lyssnat nån PT, som sett till att jag går ut och promenerar långt!;)

  8. Katrin skriver:

    Ingemar! Jag har kollat alla kommentarer jag fått sen innan jag åkte till Paris men jag har inte fått någon från dig. Jag lovar att jag aldrig raderar kommentarer! Jag gjorde nämligen det för ca ett halvår sen från en knepig karl som skrev ”rena skiten” (absolut inte du, den här mannen var anonym) och precis när jag raderat hans kommentar och insåg att den var borta för alltid bestämde jag mig att aldrig göra så igen. Och det löftet har jag hållit! Så, varför ditt ”rätta svar” skulle ha försvunnit vet jag inte. Jag vet bara att det inte är mitt fel.Du kan ju i alla fall leva i trygg förvissning om att du känner igen Renoirs tavlor!;o)Ha det gott! /Katrin

  9. Katrin skriver:

    VB: Så HÄRLIGT det är att vara din PT eftersom du alltid gör precis det jag säger åt dig att göra. Hm, vad ska jag nu hitta på? Skriva vy-kort till alla dina bloggvänner? Åka hem till din PT och tvätta fönster? Promenera till H-dalen och pussa kossorna? Nej, jag vet! Gå och köpa djupfrysta hallon och god mörk choklad. Smält chokladen och doppa hallonen i, ett och ett… Sen kan du ställa in alltihopa i frysen och mumsa ett chokladhallon lite då och då under flera dagar! Antioxidanterna i chokladen och de i hallona komer tillsammans att få dig att må förträffligt!Ha det så gott! Katrin

Kommentera

