En tavla till av mig


Denna fyr finns på Västkusten och jag målade den för flera år sedan. Jag har tyvärr glömt fyrens namn… Det är en akvarell i liggande A4 format och en av mina favoriter. Jag har den inramad, hängande på väggen direkt bredvid mig vid datorn och tittar på den varje dag. Jag tycker speciellt om känslan av att regnovädret håller på att dra bort så att ljuset kommer åter.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En tavla till av mig

  1. Equilibrium skriver:

    Vad imponerad jag blir av din konst. Ett intresse jag själv också har. Gillar din bild ”urkvinnan” (tror jag den hette)..jättejättebra!

  2. hyacinten skriver:

    En helt underbar bild. Önskar jag kunde måla som du..har målat lite akvarell men det blir mest blommor..Jag är alldeles för detaljrik när jag målar akvarell..får det inte att se levande ut.Var stolt över den tavlan..

  3. Barbamama skriver:

    Men vad kul, nu fick jag veta något nytt om dig, att du kan måla! Vilken underbar tavla, den skulle jag verkligen kunna tänka mig att ha på väggen :-)Ska komma tillbaka hit och se om du lägger ut flera bilder på dina konstverk. Min farmor var duktig att måla och jag skulle gärna vilja kunna göra det. Men det blir inte alls som jag vill att det ska se ut 😉 så jag fortsätter med mitt fotande.kramar

Kommentera

