Lillsonen och Lilla mamman är engagerade. Ella är här!

Vår lille son (som alldeles nyligen fyllde 19 år) har ju en dotter, vårt barnbarn Ella som igår fyllde 7 månader. Lillsonen och Ellas mamma (också hon 19 år) bor inte ihop längre, tyvärr.

Men, de är engagerade i samma saker och nu denna vecka har de bägge två massor att göra som frivilliga funktionärer. Uppsala har sin 25e Internationella Kortfilmsfestival och bägge två jobbar massor med festivalen och Ella får vara här. Jippi!

Just nu har Ella precis somnat i vår dubbelsäng bakom ryggen på sin farfar. Nu ska jag borra ned mig också för det är så mysigt att höra på Ellas lugna snusande. Hon är trygg mellan farmor och farfar och sover gott!

Sen har ju Lilla mamman legat här och sovit en massa nätter på sista tiden… Hon tycker nog också det är gott att vara här.

;o)

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Lillsonen och Lilla mamman är engagerade. Ella är här!

  1. Marcus skriver:

    Hej Karin: Svar från min blogg:Det lät inte bra alls att M sa emot förslaget, ville de förändra något i förslaget eller var de direkt emot det och ville ha mer hänsyn mot kemiföretagen? Det finns både bra och dåliga saker i alliansens miljöpolitik, så vi får hoppas att det mer positiva kommer fram, men jag vill ha mer satsning på miljöteknikföretag och utbyggnad av förnyelsebar energi så att vi nån gång kan stänga av Barsebäck och faderallan utan att använda oss av olja/kol etc. Jag är ”grön” på området så att säga 😛 Dvs, har ganska nyligen mer intresserat mig, kanske för att våra kurser i biologutbildningen sedan i våras blivit mer debattinriktade och praktiska, nu är det mer ”allvar” så att säga och då blir jag mer engagerad. Viktigaste för mig är att försöka få ut kunskap om frågor rörande miljöfrågor och att vi måste upphöra med överutnyttjandet av t.ex marina ekosystem, men det verkar vara svårt ibland att komma fram med problemet, människan är idag för egocentrisk, tänker mer på sina egna vinningar än vad deras beslut kan påverka framtiden, både gällande dem själva men också naturen. Vi brukar i väst säga att kunskap är viktigt för att motverka problem i 3:e världen, men det kanske gäller lika mkt oss själva… Tack för kommentaren! Ha det gott du med! 🙂 mvh Marcus

  2. Maggis skriver:

    Tror jag det att folk trivs hos er.Det måste vara mysigt med barnbarn.Kram

  3. Barbamama skriver:

    Visst är det mysigt med en liten i sängen. Jag hade min lillkille i sängen i natt, det är ovanligt men han vaknade tidigt i natt och sedan så satte han i gång att leka så då hämtade jag honom till oss. Jag brukar ligga och titta på honom när han sover, han ser så fridfull ut.Njut av barnbarnet.kram

  4. Myra skriver:

    Tack för din kommentar. =) Kan du begripa varför de inte kan ha lite riktigt godis i det här landet!? Saltlakrits MÅSTE man ju ha! *lol*

  5. Helena P O skriver:

    Katrin – vilken lycka med livets efterrätt! Har själv flera barnbarn. Nu lever jag på sätt och vis för deras skull!Angående naturen och villkoren där – klart du måste ha en kniv i skogen. Det duger inte med vidjor och annat när man ska till och överleva. En kniv måste du ha…

  6. Helena P O skriver:

    Katrin – Kvinnor kan!

  7. Karolina skriver:

    Ihop eller inte. De älskar sin dotter och de är engagerade föräldrar och verkar inte bråka. Det är också mer än många barn har. Det ska du inte glömma. Och dessutom en farmor och farfar som finns för Ella. 😀

  8. Piraya skriver:

    härligt det låter, visst är det mysigt med smått folk i sängen, trots att det inte blir så mycket sömn för ens egen del.Ha det gott

  9. Madonnan skriver:

    Tur de har er som ställer upp och du får rå om lilla Ella extra ett tag! 🙂

Kommentera

