Qatar ser ut som en öken med Google Earth

Jag har börjat använda Google Earth (se gratisversionen här) och rekommenderar verkligen programmet. Tänk att det är gratis! WOW säger jag bara om de hisnande perspektiven på vår jord. Jag har varit inne och tittat på vårt hus vi bor i nu och husen vi bott i tidigare. Jag har sett Paris, London, Berlin… mm.

Naturligtvis var jag och sneglade på Qatar idag… och UJ en sådan öken! Inte grönt så långt ögat nådde. Upplösningen på kartorna var finfin och detaljer ned till bilars storlek kan lätt ses.

Vill jag bo där?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Qatar ser ut som en öken med Google Earth

  1. Karolina skriver:

    Jag förstår att du funderar 😀 och klurar, och tänker. Kram

  2. Helena P O skriver:

    Katrin – lade sidan som favorit och ska kolla sen när jag har lite mer tid. Hur går det med jobbsökandet?

  3. ataxia skriver:

    Ja, för tusan. Tänk när du kommer tillbaka till Sverige igen, vad du kommer att uppskatta det gröna och kanske till och med snön.Eller kanske inte. Men klart är ändå att det hela är ett äventyr som du verkat rätt pigg på. Du kan inte backa nu bara för en liten petitess. Vill du ha något grönt så finns säkert krukväxter att få tag på där också. / ataxia

  4. Katrin skriver:

    Självklart klurar jag och väver in massor av tankar i processen. Att Qatar verkar vara en rejält hederlig RIKTIG öken är bara ett X i ekvationen och kanske heller inte ett negativt X? Jag har aldrig bott i en öken!Det var mest Google earth jag ville göra lite reklam för…;o)Ha det gott! /Katrin

  5. Marcus skriver:

    Åhå! Tack för infot, jag har försökt begripa hur man gör en sån lista och aldrig lyckats komma fram till svaret, tack så mkt! 🙂 Mina bloggadministrativa brister har blottat sig ;)Nje det var inget bra svar 😦 Bättre borde de veta! tur att övriga i alliansen höll sig rätt, tror jag? Åtminstone ljusgrön tror jag 😉 Började hösten -04…och är alltså klar 2030 följdaktligen? 😀 Jag satsar på att förhoppningsvis klara magister om 1½ år och sen försöka komma in på Uppsala och se vad det leder till…är lite osäker än på vad man vill fördjupa sig på men jag gillar sociala insekter väldigt mkt 🙂 Ja, jag åt myror när jag var liten t.om 😛 (Tänker på snubben som åt bananflugelarver i samband med sina studier på adulterna :P)Ja det låter roligt! Östersjön är verkligen intressant! Ska ändra kommentarfunktionen så att ingen info läcka ut :)Får väl hoppas jag kan skicka nåt sen jag också..2030 eller vad det var 😉

  6. ataxia skriver:

    Bert har jag inte sett på 3-4 veckor :-(Så lämnade han ingen Berta med vidhängande bebisar bakom sig förblir nog ataxia spindellös. En minnesceremoni var en bra idé. Kanske ska fira honom i duschen strax, för han verkade föredra att hålla till i mitt badkar. / ataxia

  7. Marcus skriver:

    ps. Funktionen nu inställd 🙂 ds.mvh Marcus

  8. Piraya skriver:

    Men det är klart att du vill, det är tidsbegränsat, och tänk så glad du kommer att vara över att se grönska igen när du kommer tillbaka!

  9. Marcus skriver:

    Hej hallå!Jo tillslut fick jag pli på listan ;)Tack för förhandinfot! Jag håller ännu på och klurar på det, har nyligen skrivit om sociala insekter och deras kommunikation (första försöket till en reviewartikeln)så kanske det blir det nån form av fältstudie av det slaget på någon av våra vanligare myrarter, men det är en liten institution här i e-tuna så vi får se hur det blir med utrustning och sånt (troligen i labmiljö). Apropå avhandlingssidan så var det nåt knas för den laddades inte upp, fönstret öppnas men inget hämtas? Går det bra om du provar igen? :)Ha det gott!

  10. Katrin skriver:

    Som sagt, jag velar hit och dit. En kommentar om att man ofelbart var borta från forskningen för all framtid om man inte forskar dygnet runt fick mig att börja tänka. Om jag jobbar med undervisning av lärare kommer jag ju inte ha tid att forska dygnet runt…Och då kanske jag aldrig mer kommer tillbaka till forskningen. Om inte JAG kan forska mer i mitt liv är det något fundamentalt fel! Jag är duktigast i världen på det jag gör (eftersom ingen annan kan det jag kan) och det jag forskar om är mycket viktigt tex för att få fram säkrare kemikalier, dvs en renare natur.Och det VILL jag bidra till! Så det så! Hur ska jag få någon att betala mig bara?ha det gott! /KatrinPS Jag tror jag gör denna kommentar till ett inlägg…

Kommentera

