Favorit? En stor råtta från IKEA!

Vi har vårt barnbarn Ella här och har haft henne mycket den senaste veckan. Hennes mamma och pappa (rara mamman och vår lillson) är bägge engagerade i Uppsalas Internationella Kortfilmsfestival som pågår för fullt. Det är härligt att vara med Ella så mycket. Jag och Ellas farfar är ju jäviga men maken till glad och harmonisk liten människa får man leta efter. Naturligtvis liknaar hon på alla sätt och vis våra egna tre underverk…
Ella har nu precis fyllt 7 månader och har på kort tid lärt sig massor. Hon sitter helt själv och hasar sig ned i liggande från sittande utan stt slå i hakan i golvet. Idag så låg hon på magen och ett tu tre, med hjälp av en elegant handrörelse och en liten vridning på kroppen så satt hon helt plötsligt på rumpan.

När vi låg och vilade i sängen vår och hon vilat klart så kröp hon fram emot fönsterkarmen vi har ca 3 dm ovanför huvudänden på vår dubbelsäng, la upp handen på karmen och ställde sig upp! Helt själv!! Så stod hon och höll i sig med en hand stödd mot fönsterkarmen och med den andra så klappade hon på fönstret, HÅRT! Eftersom hon bankade på fönstret så hårt att hela hon hoppade där hon stod osäkert i vår mjuka säng så trodde jag att hon skulle ramla. Men se det gjorde hon inte, hon höll otroligt nog balansen.
Nåväl, detta artar sig till rena rama hjältedyrkan men jag anser att Ella har en energi och en kämpalusta som är härlig att få vara med och uppleva.

Ella har en favorit också. Det är en stor, mjuk grå råtta från IKEA: Den har fyra små rosa tassar med tre tår vardera gjorda i ett sämskinnsmjukt tyg. Den har morrhår och två tänder. Den är älskad!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Favorit? En stor råtta från IKEA!

  1. Karolina skriver:

    Ja, det där råttan är jättemjuk. Jag har också gosat med en sådan men den här aldrig följt med hem från affären. Så jag förstår Ella.

  2. Det är ju klart att man ska vara stolt över barnbarnen!! Ha en underbar dag nu o sköt om dig.Vicke

  3. Piraya skriver:

    men det är nästan tur att vi inte fortsätter att lära oss nya saker i samma takt hela livet ;-)barn är underbara, hoppas att jag också får uppleva barnbarn inom en inte alltför avlägsen framtid

  4. Madonnan skriver:

    Gulligt, en företagsam ung dam! Har du bestämt dig för Qatar nu? 🙂

  5. Syster Yster skriver:

    Jag saknar!!! Mina tre barnbarn börjar bli ”stora” och det är en ljuvlig ålder den där kramgoa upptäckaråldern.Stora jag menar, 5-6-11 år såååååå stora!!De är naturligtvis underbara!Kram och bara skryt på det är famors och mormors privilegier!

  6. Tonårsmorsa skriver:

    Jag hoppas det dröjer än, men den dag jag får barnbarn kommer att vara en riktig höjdpunkt i mitt liv! Ser verkligen fram emot det, även om jag, som sagt, hoppas det dröjer att tag till! Njuuut! Kram!

  7. Barbamama skriver:

    De är underbara i den åldern. Jag träffade min brorsdotter i går och hon blir 9 mån nu i november och hon är så glad och verkligen har lust att leva och upptäcka livet. Tänk om alltid hade den livskraften när man blir vuxen!

  8. Det finns en liten uppmaning på min sida!! Ha en fortsatt fin dag nu o sköt om dig.Vicke

  9. Lilla Elin skriver:

    Ja, den Råtten älskade min gudson Seb och min lille styvson också… billig och verkligen uppskattad av barn… undrar varför. Min styvsons råtta heter Råttan Ta… 🙂

  10. ataxia skriver:

    Härligt med småttingar! Brorsan (7 år) har för länge sen gått från gullighet till odräglighet, tur att vi har ett nytt litet charmtroll i familjen! Det är fantastiskt att se hur han utvecklas! / ataxia

  11. Jag blir ständigt förvånad över vad de små kan. Helt otroliga är de.Gällande huset så är det på 141 kvm. Det är precis likadant som vårt fast med en våning till, exakt vad vi har letat efter. Det blir ingen som kommer hem till oss, vi har mest röjt själva men nu ligger vårt ”gamla” hus ute på hemnet.

Kommentera

