En ungdomssynd


När jag var tonåring kladdade jag ofta med tuch, och så målade jag i detaljerna med akvarellfärg. Den här tavlan målade jag när jag var ung, runt 16 år. Jag kommer ihåg hur jag tänkte när jag målade ansiktsbemålningen. Jag tänkte på ursprungsbefolkningar.
Det var innan 80-talet jag målade den, redan -75-76 och nu i efterhand kan jag se massor av element i tavlan som jag fortsatt utveckla under alla år. Men, tavlan är väl ändå en ”ungdomssynd”?

Ha det gott! /Katrin

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

