Nu skulle jag ha varit på Arlanda och åkt till drömjobbet i Qatar…

Men här sitter jag istället i mitt nästan färdigstädade arbetsrum, med min nya, dyra bärbara dator (som kostade mer än 1.5 månaders A-kassa).

Qatarresan blev ju inställd och det känns verkligen knepigt att ha arbetat med det jobbet som mål ”dygnet runt” i så många dagar och nu när jag skulle ha varit på Arlanda sitter jag istället i sovlinnet och bloggar…

Nåväl, livet går vidare och nästa äventyr väntar! Eller hur?

Jag är nyfiken på vad det blir…
;o)

Ha det gott /Katrin

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Nu skulle jag ha varit på Arlanda och åkt till drömjobbet i Qatar…

  1. Tonårsmorsa skriver:

    Ja, hit med lite äventyr till dig! Kram!

  2. Katrin skriver:

    Omedelbert behövs det nog inte ett nytt äventyr, tror jag. Jag kan suga på det havererade Qataräventyret ett litet tag till. Jag ska till exempel skicka mitt CV till Qatars alla universitet och fråga om jobb som forskare / universitetslärare. Nu när jag vet lite om landet (och lönerna) kan jag bättre hantera en eventuell förhandling. Ingen bön om semester mao!Ha det gott! /Katrin

  3. Rosa skriver:

    Du ska se att det leder till ngt bättre EFTER jul. Jag tror att det finns orsaker till det mesta som sker. Kanske inte alltid att vi får reda på varför. Tänkar såhär att du kanske genom att inte få jobbet undvikit en olycka som skulle ha uppstått. Jag vet att det är långsökt och flummiga tankar, men jag brukar tänka så, ett slags öde som finns där i bakgrunden, en skyddsängel eller vad man nu ska kalla det för. Så därför: se framåt precis som du säger och vänta på äventyret med öppna ögon.

  4. Katrin skriver:

    Rosa: Jag tror också på att allt sker efter en händelsekedja. Från och med NU är alla utvecklingsvägar möjliga och öppna åt alla håll. Men BAKÅT finns det bara EN händelsekedja som har hänt. Det är totalt omöjligt att i efterhand ändra på någonting. Allt har ju redan skett. aaaaSå att gå och geäma sig och ångra sig ligger inte för mig alls. ”Tänk om jag inte bett om de där fem semesterdagarna” skulle jag kunna säga och gräma mig och ångra mig. Nu sa jag ju det och fick denna respons… Jag ångrar med andra ord inte de små, små stegen i en händelsekedja i efterhand. Men jag LÄR MIG definitivt något för alla mina ”bakslag” jag råkar ut för.Tack gode gud för det!Ha det gott! /Katrin

  5. Gujje skriver:

    Synd att resan inte blev av,men det går fler tåg.Kramis

  6. Katrin skriver:

    Självklart går det massor av fler tåg i allas liv. Förhoppningsvis!Ha det gott! Katrin

  7. Helena P O skriver:

    Nu är det bara resten kvar – i dag är första dagen… Varför blev det inget jobb i Qatar? Har jag missat nåt… men vill du verligen fara iväg så långt bort!Jag är också inne i ett vacuum nu och väntar på något nytt. Men det kommer inga stekta sparvar flygande in i mun – man får leta upp dom själv…

  8. Katrin skriver:

    Hej Helena P O. Läs brevet från de som skulle anställa mig på länken…http://blogg.aftonbla…Stekta sparvar? Jag kan försäkra dig om att jag letar efter allt ätbart, med inlevelse, fantasi och mycket arbete. Jag har ju varit arbetslös i ett år men kan ärligt säga att jag gör allt jag kan för att ändra på den saken!Vad letar du efter för typ av morgondag?Ha det gott! /Katrin

  9. barbakvinna skriver:

    synd men sen ibland brukar jag tänka på att det finns nåt annat bättre som ska hända och ofta märker man när det hände att japp hade jag varit där borta så hade inte det hänt.. Kanske dags för en trisslott.. *ler*

  10. Katrin skriver:

    TRISSLOTT!!!! Du sa något, miljonerna väntar på mig, så, nu måste jag ringa min man och be honom köpa några till mig.Tack för tipset!Ha det gott! /Katrin

  11. Helena P O skriver:

    Katrin – föll det hela på att du ville vara ledig över jul? Väntar dom sig där nere att folk ska jobba dygnet runt kanske….Just nu vet jag inte vag jag vill göra – det har hänt så mycket! Väntar på lusten och inspirationen – ska ta tag i det hela nästa år…. Under tiden sköter jag hemmet och alla barnbarnen – tar också sin tid…

  12. barbakvinna skriver:

    vet du jag har så kort minne så när jag skrev det till dig kom jag på att jag just köpt 2 st när vi tankade bilen. Men sen när jag kom in i köket 1 minut efter min kommentar så kom jag inte ihåg vad jag skulle ha med mig till fikat för att överraska mannen.. Det som inte står i pannan på mig glömmer jag. Tur att nån skrivit puckad i min panna.. *asg*

  13. Annika skriver:

    Du får iaf gosa med Ella under julen. Inte en upplevelse att förakta! Jag tror också på något bättre för dig!Annika

  14. Niklas skriver:

    Imponeras av din positivism. Kanske behöver en släng av den då &då. Jag hade nog knäckts mer i din sits.

Kommentera

