Blurk, jag är supernervös! Blir det några miljoner till mig?

Imorgon 16 November 2006 gäller det.
Ska jag få forskningsanslag och kunna arbeta i 4 år med mitt projekt? I morgon ska Formas besluta om flera hundra miljoner som de ska dela ut i anslag. Jag har en ansökan inne och väntar spänt på beslutet.

Jag började blogga för att jag höll på med mina ansökningar ”dygnet runt” (se mitt första blogginlägg här). Jag skrev en ansökan till Vetenskapsrådet och en till Formas. Vetenskapsrådet tog sitt beslut förra veckan och jag fick inga pengar. Formas tar sitt beslut imorgon.

De senaste dygnen har jag blivit mer och mer nervös och idag är det olidligt spännande. Jag har låsta käkar, ont i magen och spänningshuvudvärk. Jag vet inte vilken tid besluten tas men jag kommer att sitta vid datorn hela dagen med en telefon bredvid mig.

Håll alla tummar för att jag får mitt anslag är ni snälla!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Blurk, jag är supernervös! Blir det några miljoner till mig?

  1. Katrin skriver:

    PS Jag var precis inne på Formas hemsida. Där stod att de ska publicera beslutet ”efter kl 20.00 samma dag som besluten tas”, dvs 16 nov. SUCK, då ska jag vänta på besked i nåstan prick 24 timmar…Hoppas tiden går snabbt!

  2. Maggis skriver:

    Jag håller mina tummar så de blir blå var det en som skrev i min blogg när jag var orolig och skulle på provtagning. Nu skriver jag samma sak till dig och jag menar det.Många kramar

  3. Karolina skriver:

    Åh, så spännande. Men varför så sent. En hel dag till liksom…*ropar till maken och katterna att vi ska hålla tummarna alla*

  4. Imse Vimse skriver:

    Håller mina tummar så hårt det går.Kramar!

  5. Barbamama skriver:

    Jag håller mina tummar hårt!!!!kramar

  6. Katrin skriver:

    Största stora tacket till er alla som håller era tummar för mig. Jag uppskattar verkligen allt ertstöd.Jag är så nervös nu…Ha det gott! /Katrin

  7. Niklas skriver:

    Jonnigt att va nervös. vet hur det är. Hoppas också så klart. *tumhåll* fast om du itne får det så kommer du väl sitta här och kvittra om ett dygn ändå min stålkvinna.:)

  8. Piraya skriver:

    jag håller i alla fall EN tumme, den andre har jag ju ont i, så det kanske inte bådar gott i så fall….jag älskar smoothie på blodapelsin/banan! mmmmmmmmmmmmmmmmmin dotter tycker jag har vedervärdiga smaklökar.. min kära dotter som nyss fyllt 15

  9. Marcus skriver:

    Nu håller jag alla tummarna för dig! Gud så nervös jag skulle vara iaf :S Kanske några lugna favvisar hjälper? :)Hoppas det går bra!mvh Marcus

  10. Karolina skriver:

    *vi håller tummarna så att de vitnar*

  11. Marcus skriver:

    *håller tummarna allt jag kan just nu!*

  12. Mandelkin skriver:

    Hur har det gått????

Kommentera

