Är det bara jag som sett denna fantastiska film från Mongoliet?

Jag försökte ge Imse Vimse en länk till filmen från Mongoliet som jag tyckte var så annorlunda, gripande, vacker och sevärd. Men jag vet inte hur det fungerade för jag kunde inte få länken i kommentaren att fungera.

På Svenska heter filmen ”Den gråtande kamelen” och på Engelska, ”The story of the weeping camel” (se resension och annat om filmen här). Jag lyckades se den 2 gånger för ett tag sen på TV. Är jag den enda som såg och hänfördes? Ingen jag pratat med har sett den.

Nu hittade jag en annan sajt med en fungerande trailer till filmen. Så här är ett litet smakprov (efter en urfånig reklamfilm…). Se här.

Visst är den härlig?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Är det bara jag som sett denna fantastiska film från Mongoliet?

  1. Imse Vimse skriver:

    Fick inte igång denna trailer heller, trots hjälp av datakunnige sonen.

  2. Piraya skriver:

    *ler*jo, jag vet att det heter på Råå, det finns en stor camping där, mina fd svärföräldrar hade sin husvagn där hela säsongen. Nej, jag har inte sett den mongoliska filmen, men ikväll har jag druckit dyrt rödvin och ätit mongolisk bbq… så mätt så mätt och inte helt nykter.

  3. Rita skriver:

    Jag har sett den – det är verkligen en fantastisk film! Vad roligt att nån mer gjort det, jag trodde också att jag var ensam;)

  4. Pettsson skriver:

    Har inte sett filmen.. *ler*Om fotogenlyktan skulle släppa från kroken så kanske det blev glas och fotogen vid och på vägkanten, men tror inte de ska hända. det behövs nog en orkan för det. Men jag har tänkt på det och har en idé för att ytterligare minimera risken.Tack ändå för din tanke!Det verkar ju som om du har de flesta fåglar där du bor. Det finns alldeles säkert även domherrar. De är ju iofs något skyggare tror jag. Här finns det i alla fall gott om dem. De vanligaste vid fågelbordet är nog ändå pilfinkar och talgoxar. Men ibland dyker det upp lite ovanligare fåglar.Ha de gott Katrin!Kram/Lasse

  5. Jag har inte sätt den filmen tyvärr!! Ha nu en härlig dag och sköt om dig,Zorro

  6. Helena P O skriver:

    Angeående syskonsgrejset är vi ganska lika. Tur att din lillasyster dröjde längre innan hon kom. Annars hade det nog blivit körigare. Jag har också klarat mig bäst av mina systrar. Det är nog inte alltid så tokigt att bli inklämd i mitten.Jag har inte sett filmen.

  7. Pettsson skriver:

    Hej!Visst är det lätt att sitta länge vid datorn och surfa runt bland andra bloggare för att se vad de skriver. Sen får man försöka hålla sig undan de bloggare som man av någon anledning inte fungerar att kommunicera med. De är bara att konstatera att vi alla är olika.Jag önskar dig en skön och lugn söndag!Mvh Lasse

  8. Vendettanbettan skriver:

    Tack Katrin, har precis en rökpaus i städningen!Jag gillar ju att atäda så där meditativt.Ha en riktigt bra söndag du oxå!Kram kram:))

  9. Katrin skriver:

    Hej alla som kommentarat: Det är en ny dag och jag önskar att alla får en superfin söndag. Om ni har chansen, hyr Den Gråtande Kamelen och bered dig på en lugn, vacker och annorlunda film.Ha det gott! /Katrin

  10. Arto kusmanen skriver:

    Jag har sett ..den gråtande kamelen..och skulle gärna vilja köpa den… nån som har den till salu eller vet var man kan köpa den!!Hör gärna av er i så fall!MvhArto

Kommentera

