Självporträtt målat när jag slutade gymnasiet

Självporträttet målade jag när jag slutade gymnasiet och kände det som om en avgrund full av möjligheter och äventyr låg framför mina fötter.
Akvarell, något beskuren, målad 1979.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Självporträtt målat när jag slutade gymnasiet

  1. menuette skriver:

    Vilka fina tavlor du har gjort =)

  2. Marcus skriver:

    Vilken fantastisk tavla! :)Blått är en så rogivande färg för mig…önskar en god natt!mvh Marcus

  3. Imse Vimse skriver:

    Vilka härliga blå nyanser.

  4. Katrin skriver:

    Tack för kommentarerna! Ja, jag ÄR en blå person! Jag blev speciellt nöjd med känslan av glasmålning när jag gjorde denna.Ha det gott! /Katrin

  5. Vendettanbettan skriver:

    Din och Nikkis stil påminner verkligen om varandra i den här målningen…

  6. Thomas skriver:

    Härlig…och blått är en underbar färg…(själens längtan).

  7. Hagstedt skriver:

    Hej Katrin!Det här är Niki:http://blogg.aftonbla…Kram på dig.=)/H

Kommentera

