KatrinBiolog och det 300e inlägget…

Uj, det trodde jag inte när jag började blogga. Att jag nu har skrivit 300 inlägg känns finfint, roligt och lite speciellt. Det har ju hänt så otroligt mycket sen jag började i april i år.

Vårt barnbarn Ella är nu 8 månader och hur rolig som helst. Hon har börjat gå efter möblerna och kryper, snabbt som ögat!

Pust

Vår lillson har flyttat hem och verkar mer lycklig nu än tidigare. Han är en bra pappa trots att han bara är 19 år nu och går 3an i Gymnasiet. Han sitter framför sin dator ”dygnet runt” när han inte går i skolan, har varit konfrencier på kortfilmsfestivalen och gör något jämt.

Pust

Vår rara dotter (23 år) ska imorgon åka iväg till London och börja arbeta som croupier. I våras när jag började blogga läste hon kemi i Umeå. Sen har hon båtluffat i Grekland, arbetat, latat sig, sökt jobb som fiskrenserska i Norge, gått croupierskola i London, skaffat ett arbete och en bostad i centrala London.

Pust

Vår storson (25 år) har fyra jobb samtidigt som han går sista året på Universitetet och läser teknisk fysik. Han jobbar som nämdeman, som datorkonsult, som lab-lärare på Universitetet (något med programmering) och så har han ett eget företag, där han och 2 andra killar jobbar med datorer, programmering och nätverksbyggande.

Pust

Min man reser hela tiden i sitt arbete, ikväll är han hemma efter att ha åkt till Lund klockan 04 på måndagmorgonen. Sen åker han till England imorgon bitti och kommer hem på lördag kväll. När han är hemma lagar han gudomlig mat, grillandet har nått höga höjder i sommar. Och så är han min älskade man! Vi firar snart 30 år sen vi blev sambos, vilket vi blev i samma stund som vi träffades.

Pust

Själv har jag varit arbetslös, orsakat en gräsbrand, legat på verandan i sommar och latat mig, sökt en massa jobb utan att en enda gång blivit kallad på anställningsintervju, blivit erbjuden ett arbete i Qatar som jag skulle åka på och som jag förberedde mig massor inför (med stora kostnader) som den blivande arbetsgivaren ställde in med drygt en dags varsel. Så när jag deppade, kom beskedet från Formas att jag fått ett stort anslag och kan forska i 4 år (2+2 år). Jippi! Mitt projekt har fått kvitto på att det ÄR bra och att jag ÄR duktig. Antalet forskare som får pengar är nämligen försvinnande få jämfört med de som inte får så de som får ligger i forskningsfrontens högsta klass.

DET NI, det har varit händelserika 300 blogginlägg. Och mer blir det säkert.

De 2093 kommentarerna tackar jag alldeles speciellt för, det ÄR så ROLIGT att läsa andras syn på saker och ting! 1000-tack för det!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till KatrinBiolog och det 300e inlägget…

  1. Madonnan skriver:

    Då kommer kommentar 2094 här eftersom du skriver så bra och det är roligt att läsa! Och ja, det har hänt en hel del i ditt liv…kan man lugnt säga 🙂

  2. Marcus skriver:

    Har ju inte läst dig sen starten, men det har ju verkligen hänt väldigt mkt runt dig, särskilt senaste tiden…En annan skulle nog inte klara av det, du verkar väldigt motståndskraftig du 🙂 Och håller med Madonnan, alltid lika roligt att läsa dina texter =)Hoppas det blir många fler inlägg och härliga kommentarer för din del =)Önskar dig en underbar tisdagskvällmvh Marcus

  3. Imse Vimse skriver:

    Pust, när sover ni?Kram

  4. ataxia skriver:

    Helt otroligt vad saker och ting kan förändras på ett drygt halvår! Det kanske är det som är en del av tjusningen med bloggandet; att kunna se var man stod då och känna att man tagit ett steg framåt. Om man nu har det, och det har ju du och din familj gjort med besked. / ataxia

  5. Annika skriver:

    MEN SÅ KUL med det där forskningsanslaget! Då kan du ju stanna på hemmaplan hos nära o kära. Vissa perioder i livet verkar allt gå i turbofart. Annika

  6. Pysan :o) skriver:

    Heja heja.. fortsätt…. din blogg e bra..Kram Pys

  7. Ja, du har legat i ser jag!! Sköt om dig och ha en fin kväll nu.Zorro

  8. Sara skriver:

    Jag har precis börjat blogga. Då blir man I M P O N E R A D, när man läser någon som skrivit 300 inlägg och fått hur många kommentarer som helst. Och livet, ja, skriver man ner det som händer blir man alldeles matt. Inte konstigt att man blir lite trött ibland. Grattis 300-inläggsdan!

  9. Peter Eklund skriver:

    Hej ! Jättegrattis till både ditt anslag för att forska i 4 år…vet ingen som är så värd ett sådant som du…Och Grattis till ditt 300 inlägg…att du skriver sådant folk vill läsa om bevisas tydligt av alla kommentarer du får…Hoppas du ändå hinner med att blogga också…inte bara forska…Kram Peter

  10. Helena P O skriver:

    Kul att du visar vad som hänt! Hoppas nu bara att du kommer att känna dig nöjd med forskningen. Att det är det du vill göra menar jag.Eftersom du målar skulle det vara kul om du ville titta på min tavla som jag la ut före grejen om struvorna. Allting går ju så fort på bloggen och man kan ju inte ha samma grej liggande i för många dagar.

  11. Piraya skriver:

    ;-)livet ska kännas, vara innehållsrikt och det är ditt i allra högsta grad. Ha en underbar helg.

  12. Jag hoppas att du får en trevlig helg nu och sköt om dig.Zorro

  13. Maggis skriver:

    Men är det inte sundhetstecken att livet rasar på så där hysteriskt som det ser ut när du travar upp det i din text?Just precis så är livet, det som vi kallar vårt liv.Underbart…njut av allt som kommer till dig fast det luktar lite gräsbrand ibland och tårar trillar på kinden. Där emellan lyser solen och värmen finns i din familjs famn.Kram

  14. Barbamama skriver:

    Det händer en hel del i ditt liv. Det gör nog det i de flestas liv. Jag brukar gå tillbaka i mina fotoalbum och då inser jag hur mycket som har hänt 🙂

  15. Var är du nu?? Ha nu en fortsatt trevlig helg och sköt om dig.Zorro

  16. Piraya skriver:

    Önskar dig en fin första advent. Hoppas du återkommer med fler inlägg 😉

  17. Maggis skriver:

    Men Hallå! Vart tog du vägen, saknar dig?Önskar dig en trevlig 1:a advent om inte annat!Kram Maggan

Kommentera

