Nu är jag glad igen. Tack alla bloggvänner!

Eftersom jag i grunden är en positiv och glad person har jag idag beslutat mig för att hädanefter vara glad!

Jag är glad över att jag lever!

Att mitt blodtryck (som annars alltid är högt trots 3 mediciner) idag vid kollen på vårdcentralen var 120/78!

Att jag idag har gått ned 15 kilo sen i April när jag började min hemsnickrade diet så att det nu bara är 40 kilo kvar!

Att min hemsnickrade diet så bra passar för mig så att jag är mätt och nöjd hela tiden!

Att jag älskar min man (som denna vecka är i Umeå)!

Att jag har tre friska, vackra, intelligenta, glada och nöjda barn!

Att jag har ett friskt, vackert, piggt, fysiskt aktivt, nöjt barnbarn!

Att min (sen massor av år skilda) 69 åriga mamma och 70 åriga pappa ofta ringer och att jag känner mig älskad av dem, att de är pigga och friska!

Att min 98 åriga mormor är frisk och nu har fått flytta till ett nytt boende, mycket nära där hon under många år bodde med morfar!

Att mina två systrar ofta ringer och jag känner mig omtyckt av dem!

Att alla mina kollegor, vänner, familj, bloggvänner mm tycker att jag ska må bra! Ideerna med älghuvudet, klövarna, häftstiften, mm kommer jag att fantisera om länge, hela tiden med ett glatt leende på läpparna!

Och som grädde på morset, att jag som nu varit arbetslös i 1 år och 1 månad som nu äntligen fått mina efterlängtade pengar och kan börja på mitt alldeles egna, intressanta och spännande forskningsprojekt 1 januari 2007.

JIPPI!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Nu är jag glad igen. Tack alla bloggvänner!

  1. Pysan :o) skriver:

    Mycket att vara glad åt!Kram Pys

  2. Imse Vimse skriver:

    Det låter härligt. Bra jobbat!

  3. Piraya skriver:

    grattis till pengarna och för allt det andra du stolt räknade upp i inlägget.Glad att du är glad igen, önskar jag kunde hitta en diet som inte består av godis och pepparkakor ;-)vill också gå ner några kilon… Kram

  4. Madonnan skriver:

    Det är rätt inställnig, det kommer du långt på! Kram och ha en fortsatt bra Luciakväll 🙂

  5. ataxia skriver:

    Så väldigt inspirerande! Inte bara att du har så många välsignelser, utan även att du ser och uppskattar dem.Och grattis till viktnedgången, bra jobbat! / ataxia

  6. Karolina skriver:

    Bra jobbat att känna glädje i vardagen

  7. Helena P O skriver:

    Här räcker det med ett ord: Grattis!

  8. Rosa skriver:

    Mycket glädje. Trevlig Lucia/Rosa

  9. Marcus skriver:

    Låter superkul! 🙂 Önskar dig en underbar Luciakväll! *Naaatten går tunga fjäät!* harkel, inte riktigt tonalt *S*

  10. Barbamama skriver:

    Vad härligt många saker du har att vara glad över :-)jag tycker du är värd att känna dig glad.kram

  11. barbakvinna skriver:

    Bra att det går åt rätt håll..http://blogg.aftonbla

  12. Annika skriver:

    Vilken bra idé att göra en sådan lista. Ska jag också göra. Ska gå och lägga mig nu och fundera över allt jag ska ha med på den. Jag har också anledning att vara glad :-DAnnika

  13. Katrin skriver:

    Ja, alla som kommenterat. Jag tror att man ska göra en sådan lista varje dag. I alla fall en mental lista så att man riktigt känner hur härligt allt kan vara. idag har jag en ny sak på min lista… Hm, jag tror att det får bli ett nytt inlägg…KRAM!Katrin

Kommentera

