Vad tycker du att han visar?

Jag målade dennabild av Ilska samma tid som jag målade flera av de jag redan visat. Tusch och akvarell som vanligt men med ovanligt mycket ”schvung”
Jag har den på en vägg som jag går förbi varje dag, och jag ser honom varje dag.
Ibland ser jag den destruktiva kraften, ibland livgivande manlighet. Jag är med andra ord totalt kluven i vad han visar…
Vad tycker du?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Vad tycker du att han visar?

  1. hyacinten skriver:

    Han springer i panik från ett brinnande hus. Hann ej få på sig kläderna och är skadad lite varstans..men han klarade livet..(så känner jag att han gör..har kanske fel..men det är min upplevelse när jag ser han..)

  2. Helena P O skriver:

    Jag ser ett manligt väsen – en elefant – en grottmålning som visar på dådkraft.

  3. uno skriver:

    Konstruktiv destruktivism, typ Kram, fin bild

  4. GoåGla skriver:

    En man som lika gärna kan vara på väg att springa framåt/uppåt som att han är på väg att vända. Tillbaka.En man som är obestämd.En man som är sårad.Men som inte tänker ge sig. (Hän?)

  5. Lionel skriver:

    Balansakt på livets lina.

  6. Thomas skriver:

    …jakt…ögonblicket när han ränner spjutet i ”björnen”…*L*Mvh Vargen.

  7. Kriss skriver:

    Hm… vet inte riktigt. Tror jag ser nån form av lek som gått över gränsen så han tar skada, men märker det inte.

  8. Tommy G skriver:

    Min första tanken när jag kom in på din sida var: Wow, en Marc Chagall! Grattis, tror jag kallar den ”En stavhoppares fall”Lycka till i fortsättningen!Mvh Tommy G

  9. Catwalker skriver:

    Jag är nog helt fel ute med det jag först såg var att han var skadad:P

    • Katrin skriver:

      INGEN är ”fel ute” när man känner något inför ett konstverk. Jag tycker att bra konst påverkar min hjärna direkt och skapar associationer. Dessa är helt fria, det är mina erfarenheter och tankar som gäller i min lilla värld.Blodet kan ju koma från någon annan? Eller så är han skadad? När jag målade tänkte jag olika ”hemska ord” som våldsdåd, mord, död, våldtäkt, jakt, krig, man mot man kamp, naket, våldsamt, primitivt, uråldrigt, hatfullt, kraftfullt… och så kom han till.Ha det gott! /Katrin

  10. Katrin skriver:

    INGEN är ”fel ute” när man känner något inför ett konstverk. Jag tycker att bra konst påverkar min hjärna direkt och skapar associationer. Dessa är helt fria, det är mina erfarenheter och tankar som gäller i min lilla värld.Blodet kan ju koma från någon annan? Eller så är han skadad? När jag målade tänkte jag olika ”hemska ord” som våldsdåd, mord, död, våldtäkt, jakt, krig, man mot man kamp, naket, våldsamt, primitivt, uråldrigt, hatfullt, kraftfullt… och så kom han till.Ha det gott! /Katrin

  11. Katrin skriver:

    OOOpppss! Nu blev det fel. Ursäkta!/Katrin

Kommentera

