Till Stora Stygga Vargen. Och jag HAR bakat min julkaka nu!

Självklart får du länka till mig även på din hemsida. Men, länken du skickade till mig
http://web.comhem.se/~u61701150/
fungerar inte. Det enda som syns är en tom sida där det står tre tecken…


Så, vad är  fel?
Ha det gott!
/Katrin

PS Jag har bakat min ”berömda” engelska julfruktkaka idag… frukten (ca 3 liter allt tillsammans av apelsinskal, citronskal, korinter, russin, dadlar, mandel, valnötter, katrinplommon, fikon, koktailkörsbär mm) hackade jag och la i sprit igår. Det står 3 matskedar sprit i receptet men jag tog 2 deciliter, av den godaste Rom jag vet… Den från Kanarieöarna med honung i…

Idag har frukten en supersmarrig smak, några teskedar slinker ned medans jag gör allt annat. Det har tagit över en och en halv timme att röra ihop allt (bland annat 500 g smör, 4 dl socker, 8 ägg, 8 dl mjöl,  kryddpeppar, muskot, kanel, 2 tsk bakpulver mm) och nu ska de två stora kakorna gräddas i 4 timmar (i 140 grader).

Resultatet blir det enda som jag har som ”måste” på julen. En skiva julfruktkaka och en kopp the och jag är i himlen!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Till Stora Stygga Vargen. Och jag HAR bakat min julkaka nu!

  1. Karolina skriver:

    Du verkar ha en bättre helg än mig. Jag städar källaren och handlar gran. Inte alls så svensson romantiskt so jag mindes från barndomen.

  2. Madonnan skriver:

    Oj, vad gott det där låter. Själv har jag bara knäcken, sillen och laxen som måsten 🙂

  3. Maggis skriver:

    Lite avis blir jag när jag läser om din kaka, jag brukar baka en sån varje jul men i år verkar jag inte orka få ihop det jag är van vid. Jag får väl lov att överleva det med.Kram

  4. Anonym skriver:

    Ha en fin kväll nu och sköt om dig.VickePs, jag har upptäckt att det kan vara Problem med webbläsaren Firefox,Att få fram min sida.http://web.comhem.se/

  5. Livsnjutaren skriver:

    Jag blir väldigt intresserad av din kaka. Tror du att jag kan baka efter det du skrivit, eller måste man ha mått på allt????Vill önska dig en FRIDFULL JUL samt ETT GOTT NYTT ÅR! KRAM!

  6. Christina Lindh skriver:

    Min fråga är samma som livsnjutaren, skulle väldigt gjärna kunna baka denna kaka till jul, den lät underbar.Kramis från mig.Önskan om en riktigt god jul och ett gott nytt år.

  7. Anonym skriver:

    Om du besöker min sida så använd explorer då är det inga problem!! Sköt nu om dig och ha en härlig dag.Vickehttp://web.comhem.se/…

  8. Barbamama skriver:

    den romen är god 🙂 köper den alltid när jag åker ned dit.

Kommentera

