Trots oerhörd trängsel…

…har jag njutit av dagen på stadens största ”affärscentrum”. I alla affärer var det extrapersonal och snälla tjejer och killar som glatt och villigt slog in det allra minsta paket. Alla önskade God Jul och om någon knuffade till  mig stannade de genast upp och bad ursäktande om förlåt.

Ja, tänk om vi var så gulliga mot varandra även till vardags. Men även om det sker enbart för att det är jul känns det gott!

Kram alla mina bloggvänner och alla som läser detta. Jag är glad och kärleksfull ikväll!

PS Svärmor har gott och lagt sig tidigt och jag har trillat och stekt 1.5 kg av mina godaste delikatessköttbullar. Kravmärkt, extra finmald köttfärs från något av Upplands ekologiskt uppfödda nötkreatur, grädde, ägg, lökpulver, grillkrydda, salt, vitpeppar, ströbröd mm gör dem extra saftiga och smakrika.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Trots oerhörd trängsel…

  1. Rosa skriver:

    Låter som riktigt perfekta köttbullar det där. Jag har griljerat julskinkan. Läget är under kontroll.

  2. Madonnan skriver:

    Vad duktig du är. Här är allt lugnt också 🙂

  3. Maggis skriver:

    Jag passar på att krama dig tillbaka…min skinka ska jag griljera imorgon, ikväll hackade jag allt till sillsalladen.

  4. Annika skriver:

    Det är konstigt men folk ÄR faktiskt snällare så här vid jul. Är det sista rycket för att tomten ska komma eller finns det någon undermedveten önskan om julfrid? Ja, inte vet jag men trevligt är det. Ha en riktigt God Jul!Annika

  5. Imse Vimse skriver:

    Tycker också att folk varit trevliga i julhandeln. Känner inte alls av den vanliga stressen i butiker.Julkram!

  6. Piraya skriver:

    och sådan känner jag mig också.En stor kram till dig, och en önskan om att du får en underbart skön julhelg med de dina….

  7. ataxia skriver:

    Åh, vilken storsinthet! :-)Själv gillar jag inte julen och hatar trängsel, oavsett artighet. Nej förresten, jag föredrar ingen artighet alls, då kan man med gott samvete mentalt slänga den där dyra vasen man just köpt i huvudet på marodören.Nåväl, om inte annat är det över snart, så vi har båda något att se fram emot. / ataxia

  8. Pettsson skriver:

    Tack för dina varma goa ord du gav mig! De värmde mycket! Hoppas din jul blir så bra den bara kan bli, ja trots snöbrist.Ha de gott min vän o God Jul på dig o de dina!Mvh Lasse

  9. Pysan :o) skriver:

    God JulKram Pys

  10. Ledsen om jag varit lite dålig på svara. Vi flyttar den 29:e så from imorrn blir det tapetrivning, tapetuppsättning och packning som gäller. Smulan hoppas vi kunna distrahera lite med nya julklappar + några timmar på dagis. Ha en riktigt God Jul!

  11. Marcus skriver:

    Suck, hittar inget kravmärkt kött på vår ica-hylla :/ får nog kolla Konsum…Önskar dig en riktigt God jul och fortsättning och njut av mat och umgänge! :)mvh Marcus

  12. Anonym skriver:

    Ha nu en fortsatt trevlig helg och sköt om dig.Vickehttp://web.comhem.se/…

  13. Livsnjutaren skriver:

    Ja, nu har du hunnit njuta av köttbullarna också. De blev säkert en delikatess.Jag vet inte vad jag gjorde för fel på julkakan för den gick inte att skära, men det skulle väl inte vara något mjöl i den?Vi äter den tillsammans med glass och grädde i stället och det går bra.Önskar dig en fortsatt skön helg! KRAM!

  14. Madonnan skriver:

    Hej Katrin!Vill önska dig en god fortsättning, eller mest ett gott slut. Antar att du ätit gott och haft trevligt. Kram 🙂

  15. Helena P O skriver:

    Katrin: Vill önska dig en god fortsättning på vår resa mot LJUSET…

  16. Katrin skriver:

    Hej på er den 26 december 2006… Om 15 minuter är lutfisken klar. Det är den enda rätt jag gjort helt själv denna jul… allt annat har min man gjort eller så har vi lagat tillsammans. Nu har jag köket för mig själv, och eftersom allt är klart uton lutfisken tänkte jag skicka en liten mellandagshälsning!Idag har jag varit extremt lat! Jag har sett en film med härliga Barbara Streisand, Dustin Hoffman och Robert de Niro. Huvudrollsinnehavarens namn kommer jag inte ihåg… han i Zoolander?Sen har jag sett en härlig variant på Jane Austens ”Pride and Prejudice” en Bollywood version som utspelade sig i nutida Indien. SUPERKUL! Jag skrattade hejdlöst massor av gånger.Bra dag med andra ord. Nu är lutfisken strax klar… Dax att sätta på de små rara ärtorna!

  17. Katrin skriver:

    Hej på er den 26 december 2006… Om 15 minuter är lutfisken klar. Det är den enda rätt jag gjort helt själv denna jul… allt annat har min man gjort eller så har vi lagat tillsammans. Nu har jag köket för mig själv, och eftersom allt är klart uton lutfisken tänkte jag skicka en liten mellandagshälsning!Idag har jag varit extremt lat! Jag har sett en film med härliga Barbara Streisand, Dustin Hoffman och Robert de Niro. Huvudrollsinnehavarens namn kommer jag inte ihåg… han i Zoolander?Sen har jag sett en härlig variant på Jane Austens ”Pride and Prejudice” en Bollywood version som utspelade sig i nutida Indien. SUPERKUL! Jag skrattade hejdlöst massor av gånger.Bra dag med andra ord. Nu är lutfisken strax klar… Dax att sätta på de små rara ärtorna!

Kommentera

