Jag hoppas ni har det lika skönt som jag!

Hej på er den 26 december 2006…

Om 5 minuter är lutfisken klar. Det är den enda rätt jag gjort helt själv denna jul… allt annat har min man gjort eller så har vi lagat tillsammans. Nu har jag köket för mig själv, och eftersom allt är klart uton lutfisken tänkte jag skicka en liten mellandagshälsning!

Idag har jag varit extremt lat! Jag har sett en film med härliga Barbara Streisand, Dustin Hoffman och Robert de Niro. Huvudrollsinnehavarens namn kommer jag inte ihåg… han i Zoolander?

Sen har jag sett en härlig variant på Jane Austens ”Pride and Prejudice” en Bollywood version som utspelade sig i nutida Indien. SUPERKUL! Jag skrattade hejdlöst massor av gånger.

Skön dag med andra ord. Nu är lutfisken strax klar… Dax att sätta på de små rara ärtorna!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jag hoppas ni har det lika skönt som jag!

  1. Imse Vimse skriver:

    Lutfisk är såå gott.God fortsättning!

  2. Anonym skriver:

    Sköt nu om dig och ha en härlig dag.Vickehttp://web.comhem.se/…

  3. Piraya skriver:

    och jag har varit utan internet i ett par dagar, glad att du inte hunnit skriva så mycket. Men vad hette filmen du skulle se? jag gillar också de skådespelarna….hoppas det ordnar sig med din lönp.s nya avsnitt av OCC fr o m 1 januari,,, vad jag har förstått så ska dom börja sända tidigt på morgonen och sända i stort sett hela dagen. till vilken nytta?

  4. Camilla skriver:

    Det blir ingen jul utan lutfisken, den är det absolut godaste man kan äta, min absoluta favoriträtt! Mkt kryddpeppar ska de va också!!!

Kommentera

