Jasså? Det är Onsdag??

Det är väl bara SÅ knepigt att en vecka går SÅ FORT! Jag har knappt fattat att julen är över och så är det vanlig vardag igen. Jag har inte hört något från min blivande arbetsgivare om när jag kan börja arbeta och har lite ångest (igen…). Det är som så att jag fått en resa upp till  min mamma i Umeå 3-6 januari. Det innebär att jag kan börja arbeta den 8onde. Börja det nya arbetet med en semestervecka… Det känns lite knepigt men inte helt fel i alla fall. En resa till mamma skulle vara väldigt bra att ha i kroppen när jag börjar mitt superkrävande nya arbete som forskarassistent. Hoppas bara att allt går i lås! Facket håller på att förhandla om min lön. Arbetsgivaren föreslog en låg lön. Under den 25e lägsta percentilen för vad min arbetskategori får i lön på mitt universitet. Varför jag skulle ha sämre lön än vad fler än 75% av forskarassistenterna har begrep varken jag eller facket.
1, Jag är 47 år
2, Jag har fått ett stort anslag som täcker det jag vill ha
3, Jag har arbetat i nästan 8 år som högstadielärare

Med mera…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Jasså? Det är Onsdag??

  1. Karolina skriver:

    Åh, vad jag hoppas att du får hjälp av facket!!! Någon måste ju få det eftersom jag aldrig fått det.

  2. Imse Vimse skriver:

    Klart du ska åka till din mamma. Kräv hjälp av facket. Arbetsgivaren försöker naturligtvis med så låg lön som möjligt. Ge inte upp!

  3. Anonym skriver:

    Jag hoppas att allt löser sig till det bästa för dig!! Ha nu en underbar dag och sköt om dig.Vickehttp://web.comhem.se/…

  4. Madonnan skriver:

    Så har jag också undrat nyligen… Lyckades få upp lönen lite, men nån fackhjälp har jag inte sett av.En resa behöver du så klart! Lycka till 🙂

  5. ataxia skriver:

    Äh, ta inte åt dig om lönen. Antingen är det en idiot ni förhandlar med, eller också är det någon som underskattar er intelligens mer än lovligt. Du har bra argument för att få den lön du väntar dig. Vilka är hans argument för att underbetala dig?Och har du kommit på något nyttbra namn till bloggen än? Nu när pengajakten åtminstone för stunden är över menar jag? / ataxia

  6. Miset skriver:

    Hej Katrin!Jag har varit så sanslöst dålig, så jag har inte orkat skriva något alls – inte någonstans.Jag ”störde” läkarvetenskapen på akuten också…. Vänsterhanden har gått till gud, men idag är jag piggare än på många veckor och tänkte försörsöka skriva lite. Har övat upp pekfingervalsen….Hoppas att du överlevt julen! =)/Ann Mari

  7. Clara skriver:

    Med tanke på hur dyrt det kommer att bli att vara med i facket får man väl hoppas att de visar vad de går för!

  8. Anonym skriver:

    God morgon på dig, jag tittar in för att:Önska dig ett GOTT NYTT ÅR!!Sköt nu om dig och njut av dagen..Vickehttp://web.comhem.se/…

  9. Fröken K skriver:

    Kikar förbi..har läst din blogg ett tag nu..fanns under ett annat namn tidigare , gissade rätt på konstnärer på din blogg förut 🙂 Minns du?..avslutade bloggandet ett tag med kommit tillbaka nu och ville mest säga att jag läser igen 🙂

  10. Annika skriver:

    Vad skönt det måste bli när allt det här strulen blir klart så du verkligen kan sätta igång på allvar. Det verkar inte precis som arbetsgivaren uppmuntrar dig och din forkning. Det är ju för jäkligt! Gott Nytt År! Du har ett spännande år framför dig.Annika

  11. Piraya skriver:

    men så konstigt, jag skrev en kommentar här igår…. vart tog den vägen?hoppas det löser sig med din lön, självklart ska du inte ha lägre än någon annan. Önskar dig ett Gott Nytt År

  12. Syster Yster skriver:

    Ja jag hopaps ni får igenom löneförslagen tillsammans facket och du.Har ett Gott Nytt År.

  13. Anonym skriver:

    Det är bara jag som tittar in igen!!Jag tänkte börja det nya året med att lägga upp bloggvänners favoritlåt i min blogg.Så om du har någon, så kan du väl skriva i gästboken eller maila mig.Jag behöver artist och titel.Jag får väl säga GOTT NYTT ÅR igen!Vickehttp://web.comhem.se/…

Kommentera

